Enhetschef Korttidsenhet

Arbetsbeskrivning

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.



ARBETSUPPGIFTER
Hos oss får du ett utmanande arbete med kunniga och erfarna medarbetare på en enhet som präglas av glädje och humor och kollegor som brinner för att utveckla sitt ledarskap!

Korttidsenheten erbjuder korttidsvård för vuxna för att möjliggöra att bo kvar i det egna boendet. Insatserna syftar till att den enskilde ska kunna återta, bibehålla och/eller förbättra funktioner i den dagliga livsföringen men även till att tillfälligt avlösa den närstående i hans/ hennes omvårdnadsroll. Dessutom erbjuder Korttidsenheten akut placering, planerad nattomsorg samt vistelse under utredning för, och i väntan på, särskilt boende.

Enheten har 32 platser med har kapacitet att ta emot 40 brukare. På enheten arbetar undersköterskor utifrån ett rehabiliterande arbetssätt, individuellt uppsatta mål för den enskilde och värdegrunden ”Det goda mötet”. Till enheten är även sjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster och logoped knutna. Korttidsenheten arbetar framgångsrikt med utveckling inom flera områden bland annat palliativ vård, BPSD och Senior Alert.

Som enhetschef har Du personal- och arbetsmiljöansvar för ca 30 tillsvidareanställda medarbetare och ska leda, organisera och utveckla verksamheten utifrån gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och ramar. Ditt ekonomiska arbete innefattar månatliga uppföljningar, nyckeltal och löpande utvecklingsarbete för kostnadseffektivisering.

En viktig del i Ditt uppdrag är att utifrån ett helhetsperspektiv samverka/samarbeta inom förvaltningen. Samarbetet ska bygga på kommunens och förvaltningens värdeord och Partilles inre kultur som innebär att alla som är anställda i kommunen utgår från gemensamma värderingar i sitt arbete. Du ingår i ledningsgruppen för Hälso- och sjukvård samt Bistånd och arbetet sker till stor del i samarbete med ledningen och andra verksamheter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning och gärna ledarskapsutbildning.

Tidigare erfarenhet som chef och ledare är en förutsättning för anställning.

Som person är Du trygg i Ditt ledarskap och genom tydlig kommunikation, vision och mål skapar du motivation och engagemang. Du verkar för en kreativ miljö där medarbetarna växer med ansvar och mandat.

Du har förmåga att ändra arbetssätt utifrån nya förutsättningar och är flexibel i ditt chef- och ledarskap utifrån vad situationen, medarbetarna och eller gruppen kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Carina Eriksson

Christel Olofsson

Ann Grimbeck

Enhetschef Richard Brevik

Enhetschef Christina Wadell

Maria Jax Ricci

Enhetschef Christina Wadell

Enhetschef Richard Brevik
031-792 98 63
Avdelningschef Christin Hannu
031-792 96 81
Enhetschef Martin Gottfridsson

Sammanfattning

Besöksadress

Gamla Kronvägen 82 43339 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43339

Liknande jobb


22 april 2024