Enhetschef myndighetsutövning till Avesta kommun

Arbetsbeskrivning

Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Inom Omsorgen i Avesta kommun händer det mycket. Vi arbetar med att utveckla och implementera nya system, ny teknik och ett nytt arbetssätt. Vårt fokus är att förbättra kvaliteten för våra brukare men också för att förbättra arbetsmiljön för våra anställda.

Som enhetschef för myndighetsutövning får du en viktig roll i vårt utvecklingsarbete. Du blir också chef för en kompetent och stabil arbetsgrupp som består av tio medarbetare varav sex biståndshandläggare, tre administrativa handläggare och en verksamhetscontroller. Hos oss uppskattas det när nya tankar och idéer förenas med beprövad erfarenhet. Var med och bygg framtidens omsorg tillsammans med oss!


ARBETSUPPGIFTER
Du leder, utvecklar och följer upp verksamheten vad gäller kvalitet, personal, arbetsmiljö. Du ansvarar även för ekonomisk uppföljning och budget.

Kvalitetsarbete och verksamhetsutveckling är en viktig del i den här tjänsten. Du kommer ha en aktiv roll i att driva den digitala utvecklingen inom området framåt. Du är också en nyckelperson i implementeringen av IBIC (Individens behov i centrum). I rollen ingår att bevaka rättssäkerheten för den enskilde och utarbeta rutiner för att säkerställa arbetsprocesser gentemot brukare, du kommer därmed för din arbetsgrupp vara ett stöd och kunskapsbank för dina medarbetare. Du arbetar även med att upprätta och aujourhålla styrdokument. Omvärldsanalys är en viktig uppgift och du kommer vara den som säkerställer att föreskrifter/förordningar/ allmänna råd/eventuella domar implementeras i myndighetsutövningen.

Du kommer vara vår representant och ingå i olika arbetsgrupper både internt och externt. Du ingår självklart också i resultatenhetens ledningsgrupp där vi vill att du är aktiv och bidrar med förslag på nya idéer och kreativa lösningar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom socialt arbete, som socionom eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete inom offentlig sektor är det meriterande. För att bäst möta kraven i rollen behöver du ha gedigna kunskaper inom socialrätt samt kunskap om utredningsmetodiken i biståndshandläggning, erhållen genom utbildning eller erfarenhet.
Då du kommer vara en nyckelperson i implementeringsarbetet av IBIC, behöver du en god systemvana. Digitala lösningar är naturligt för dig och du tar dig an nya program och system med lätthet. I tjänsten kommer du även ansvara för verksamhetens arbetsmiljö, du behöver därför ett intresse och en förståelse för dess inverkan på trivsel, hälsa och arbetsprestation.

Du är trygg i dig själv och är, eller har potential att bli, en riktigt bra ledare. Ordning och reda i kombination med öppenhet, omtanke och en god kommunikativ förmåga är bra grundförutsättningar för ett ledarskap hos oss. Med verksamheten i fokus representerar du omsorgsförvaltningen på ett professionellt vis. Då du har många kontaktytor både internt och externt är lyhördhet och tydlighet viktigt för att skapa ett bra samarbetsklimat.

I den här rollen är det av största vikt att du har en hög kvalitetsstandard, gör sakliga och korrekta bedömningar och prioriterar utifrån detta. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och vara van att dokumentera.

ÖVRIGT
Förmåner
Vi månar om våra anställda. Du har friskvårdstimme och friskvårdspeng, tillgång till personalgym samt fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Johansson
0226-64 53 11
Sten Eriksson
0226-64 53 88
Eva Holmqvist
0226-64 53 43
Eva Thomson
0226-64 50 37
Maria Kindblom
0226-645171
Anneli Andersson
0226-645620
Susanne Linnér
0226-645451
Britt Lindström
0226-645181
Eva Thomson
0226-645329
Förvaltningschef Carina Johansson
0226-64 53 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avesta kommun, Omsorgsförvaltning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2021
  • Ansök senast: 5 september 2021

Besöksadress

77481
None

Postadress

None
Avesta, 77481

Liknande jobb


Verksamhetschef inom individ- och familjeomsorg

Verksamhetschef inom individ- och familjeomsorg

15 maj 2024

Två enhetschefer till Äldreförvaltningen

Två enhetschefer till Äldreförvaltningen

14 maj 2024

Vikarierande resursenhetschef omsorgsavdelningen Uppvidinge kommun

Vikarierande resursenhetschef omsorgsavdelningen Uppvidinge kommun

22 april 2024

Verksamhetschef, gruppbostad inom vård- och omsorgsförvaltningen

Verksamhetschef, gruppbostad inom vård- och omsorgsförvaltningen

2 april 2024