Enhetschef – personlig assistans

Enhetschef – personlig assistans

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Omsorgsförvaltningen söker en Enhetschef till området personlig assistans.

Ja, vi söker just dig som enhetschef, som tycker det är av vikt att ha brukaren i centrum och du tycker teamet med medarbetare är den viktiga resursen.

Hos oss får du arbeta med engagerade och omtänksamma medarbetare och kollegor. Vi eftersträvar att ge alla våra chefer ett bra stöd från våra stödfunktioner (administration, IT, ekonomi, HR mfl.) Varje månad får du delta på våra chefsfrukostar som är ett forum för att ge inspiration och stöd i din roll som chef.

I Hedemora får du nära till det mesta, och om du inte bor här är det lätt att pendla hit med tex. kollektivtrafik. Vi erbjuder flera förmåner bl.a. subventionerat resekort genom grönt vägval och gratis bad-och motionskort i vår sim-och sporthall, Vasahallen.

Arbetsuppgifter:
Som enhetschef arbetar du och har ansvar för ekonomiskt resultat, personalledning, arbetsmiljön, verksamhetsutvecklingen och kvalitetsuppföljning.

Du ska arbeta tillsammans med medarbetarna för att sätta brukaren i centrum. För detta krävs att du har ett helhetsperspektiv för verksamheten och arbetar utifrån verksamhetens mål och värdegrund. Vår värdegrund stavas KRAM - Kundfokus, Respekt, Ansvar, Mod.

I arbetet ingår att du följer beslut, mål, riktlinjer som är övergripande för omsorgsförvaltningen. Du ingår i en grupp av enhetschefer som tillsammans tar ett gemensamt ansvar för LSS och socialpsykiatri verksamheten i Hedemora kommun.
Du rapporterar till avdelningschef och ingår tillsammans med övriga enhetschefer i verksamhetsområdets ledningsgrupp.

KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker har en fullgjord högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.

Krav för tjänsten är erfarenhet som enhetschef och innehav av B-körkort.
Meriterande är goda kunskaper inom gällande LSS lagstiftning och regelverk.

Som person har du stort brukar-och medarbetarfokus och strävar efter närvaro i verksamheten för att utveckla verksamheten på bästa sätt för brukarna.
Kontakten med medarbetare och brukare ställer krav på att du på ett lätt sätt förmedlar information i verksamheten både i tal och skrift.

Du är flexibel - du kan förändra ditt arbetssätt utifrån nya omständigheter och har lätt för att samarbeta då arbetet innebär att du har kontakt med olika professioner.

Vid sidan av kraven på erfarenhet och kompetens är det viktigt att du är en positiv person. Du måste kunna arbeta självständigt, vara initiativrik samt ha förmåga att arbeta strukturerat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald på vår arbetsplats.

Vi har gjort vårt medieval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag.

VÄLKOMMEN med Din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedemora kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2023
  • Ansök senast: 7 maj 2023

Liknande jobb


29 april 2024