Enhetschef till Omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.

Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar äldreboenden, demensboenden, korttidsboenden, hemtjänst, nattpatrull, träffpunkter, LSS-boenden, grupp- och servicebostäder, personlig assistans, socialpsykiatri samt trygghetspatrull.

Inom Omsorgsförvaltningen finns en ledningsgrupp som har till ansvar att arbeta strategiskt och ta beslut om verksamhetens inriktning, arbeta med uppsatta mål och strukturer för verksamheten, uppföljning och utvärdering av mål, förändringsbehov, omvärldsbevakning mm.

Utöver ledningsgrupp finns stödfunktioner mot verksamhet och övriga samverkanspartner i form av administrativt stöd och personalstöd.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en enhetschef som vill arbeta med utveckling av äldre- alt. handikappomsorgen, med nuvarande placering inom äldreomsorg. I ditt uppdrag ingår i huvudsak att ansvara för verksamhet, personal och ekonomi. I arbetet ingår samverkan med interna och externa samarbetspartner.
Omvärldsbevakning samt förmåga att planera och utveckla arbetet så att verksamheten blir effektiv är andra viktiga ansvarsområden.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har genomgått högskolans sociala omsorgslinje med inriktning mot äldre- och handikappomsorg, sjuksköterskeutbildning med påbyggnad i ledarskapsutbildning eller har annan likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom yrkesområdet. Datorvana, god kännedom om SoL, HsL och LSS är ett krav, likväl som tillgång till egen bil i tjänsten.

I uppdraget som enhetschef är det viktigt att du har god förmåga att leda och organisera arbetet, att du är lyhörd, närvarande och finns tillgänglig för handledning av dina medarbetare i det löpande arbetet.
Som person är du handlingskraftig, har god samarbetsförmåga samt är stresstålig och flexibel.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Individuell lönesättning. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse.
  • Publicerat: 14 december 2013

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


22 april 2024