Enhetschef till team service och näringslivsutveckling

Enhetschef till team service och näringslivsutveckling

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Stadsledningsförvaltningen har cirka 450 medarbetare och leds av vår biträdande stadsdirektör. För att kunna utföra vårt uppdrag är vi organiserade i sju avdelningar. Vår förvaltning har ett viktigt och spännande uppdrag där vi finns till för andra – för kollegor, andra förvaltningar, helsingborgaren och företagen, för att nämna några.
Stadsledningsförvaltningen ska
• leda, utveckla och samordna kommunens verksamhet inom övergripande och gemensamma områden.
• erbjuda tjänster och produkter som efterfrågas av kommunstyrelsen, förvaltningar och bolag, inklusive gemensamma funktioner som riktar sig direkt till helsingborgarna.
• i samverkan med externa parter skapa förutsättningar för en positiv utveckling av Helsingborg.Om arbetsplatsen
Avdelningen för näringslivs- och destinationsutveckling ska verka för att göra Helsingborg till Sveriges attraktivaste stad för våra målgrupper företag, besökare och studenter. Genom utveckling av plats och service och genom försäljning och marknadsföring med spets, ska vi bidra till fler och nöjda företag, studenter och besökare. 

Avdelningen ingår i stadsledningsförvaltningen och består av två enheter och en stabsfunktion.

Enheten för service och näringslivsutvecklings huvudsakliga fokus är att:


• Samverka med våra målgrupper för att möjliggöra tillväxt och säkerställa att Helsingborg är en attraktiv stad för våra kunder/målgrupper
• Arbeta med att leverera och utveckla servicen till våra målgrupper i alla kanaler, dvs vår näringslivsservice, besöksservice och studentservice. Kontaktcenter är first line support.
• Ansvara för våra samarbetspartners, följa upp avtal och utveckla samarbeten
• Säkerställa att alla kontaktpunkter med våra målgrupper innehåller relevant och uppdaterad information
• Samordna och utveckla avdelningens företagsbesök
• Samarbeta inom och utanför Helsingborgs stad för att säkerställa ett gott företagsklimat
• Samordna trygghetsarbetet kopplat till företagande & att studera i Helsingborg
• Arrangera näringslivsfrukostar, näringslivsdagar och andra forum av relevans för våra målgrupper
• Samordna och driva samarbetet med Lunds universitet, Campus Helsingborg

Arbetsuppgifter
I din roll som enhetschef rapporterar du direkt till avdelningens chef, näringslivsdirektören, och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Du har fullt chefsansvar, dvs ansvar för verksamhet, ekonomi och personal. På enheten finns ca 10 medarbetare.  

Arbetsuppgifter övergripande


• Ingå i avdelningens ledningsgrupp och bidra till avdelningens resultat, leverans och kultur
• Leda och fördela arbetet på enheten för service och näringslivsutveckling
• Formellt chefsansvar för enheten
• Tillsammans med medarbetarna identifiera målgruppernas (företag, besökare och studenter) behov genom kontinuerlig dialog, möten och behovsanalys
• Driva och utveckla servicearbetet
• Samarbeta och arbeta för kunskapsöverföring inom avdelningen och i staden avseende service och bemötande av våra målgrupper
• Representera avdelningen i stadsgemensamma projekt knutna till trygghetsfrågor för våra målgrupper
• Representera avdelningen och driva samarbetet med Lunds Universitet, Campus Helsingborg kopplat till den attraktiva studentstaden

Kvalifikationer
Utbildning, erfarenhet


• Högskoleutbildning eller motsvarande
• Erfarenhet från arbete med flera eller någon av våra målgrupper besökare/turism, etableringsfrågor/näringsliv, studenter inom högre utbildning
• Chefserfarenhet
• Erfarenhet från offentlig verksamhet är önskvärt
• Erfarenhet från näringslivet är meriterande
• Erfarenhet av arbete kring trygghetsfrågor är meriterande

 Egenskaper


• Vi söker en person med kundfokus, ödmjukhet och nyfikenhet
• Extrovert, relationsskapande, med ett genuint intresse för sina medarbetare och för våra målgrupper
• Brinner för service
• Intresse/kunskap om digitalisering är meriterande
• Drivande och självgående, leveranssäker
• Integritet, tydlighet, god kommunikativ förmåga

Övrig information
Sista ansökningsdag: 2022-04-08 Urval och intervjuer sker löpande

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse, gärna 1 augusti 2022

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2022
  • Ansök senast: 8 april 2022

Liknande jobb


31 maj 2024

31 maj 2024

Vi söker en enhetschef till personlig assistans

Vi söker en enhetschef till personlig assistans

29 maj 2024