Entreprenörsdriven affärsutvecklare

Entreprenörsdriven affärsutvecklare

Arbetsbeskrivning

”Vi har över 100 års kunskap av att arbeta i trä, vi producerar hållbara kvalitativa produkter med stort fokus på kundresan– Simply wooden made”

Woodworks by Bergs AB är ett helägt dotterbolag i koncernen Bergs Timber AB (publ) som har arbetat med trä i mer än 100 år. Ända sedan 1919 när familjeföretaget startades har kvalitativa träprodukter varit i fokus. Med Woodworks by Bergs AB som nystartat dotterbolag har Bergs Timber AB tagit ett steg närmare kunden för att säkra kundresan.

I koncernen Bergs Timber ingår våra dotterbolag i Sverige, Estland, Lettland och UK. Inom Bergs Timber tillverkas bredvid vår sågverksverksamhet högkvalitativa modulhus, elementhus, Attefallshus, fritidshus, fönster och dörrar, trädgårdsprodukter och olika typer av träskyddsbehandlingar. Genomgående för dessa produkter i trä är att de produceras i koncernens egna fabriker, de håller högsta kvalitet och de präglas av lång erfarenhet och kunskap inom respektive produktområde. Hela kedjan från skog till sågad och vidareförädlad produkt ägs inom koncernen. Woodworks by Bergs tar ansvar för kvaliteten och leveransen av dessa produkter och finns för dig som kund genom hela köpprocessen.

Vad innebär rollen?

I rollen som affärsutvecklare blir du en del av en stark entreprenörsmässig företagskultur, där du kommer att jobba tätt tillsammans med företagets VD. Ni kommer att utveckla och implementera affärsstrategi och vision för de tre affärsområdena; Konsument, Projekt och Bostadsutveckling där produktgrupperna Hus, Snickerier samt Träskydd & Träteknik ingår. I din roll kommer du att identifiera och utveckla kundrelationer för att säkra försäljning och leverans av företagets produkter i Sverige. Du kommer att ha ett stort fokus på kundnöjdhet och arbeta med kundresan genom att bygga upp strukturer och ta fram KPI:er för att utifrån detta vidareutveckla kvalitén på leveransen.

Då bolaget är nystartat ges du möjligheten att få vara med och bygga upp strukturen kring affärsutveckling och marknad som framöver ska bli en del av den dagliga styrningen. I detta uppbyggnadsskede och i rollen ingår också att vara med i behovsanalys och delar av det framtida rekryteringsarbetet. Rollen kräver en prestigelöshet där man hjälper till där det behövs och att du bidrar med dina kunskaper och erfarenheter till resten av teamet. Du kommer att vara en nyckelperson och en ambassadör för Woodworks by Bergs och Bergs Timber AB.

Vem söker vi?

Vi söker dig som kan agera utifrån ett helhetsperspektiv med kunskap om den egna organisationen, konkurrenter och marknad. Du identifierar och säkerställer lösningar som matchar kundens behov samt att du söker feedback från kunder i syfte att utveckla leveransen och skapa långsiktiga kundrelationer. Du tar initiativ i syfte att få saker att ske och har lätt för att byta fokus när andra uppgifter kräver din uppmärksamhet. Du har lätt för att anpassa dig efter förändringar som sker i verksamheten och du lyfter snabbt potentiella problem när du ser dem. I din roll säkerställer du att ditt arbete planeras upp på ett realistiskt sätt och du utvärderar framstegen för att eventuellt förutse problem och skapa alternativa planer. Du är väl medveten om vad du kan och finner ingen prestige i att fråga efter hjälp, du tar ansvar för din egen utveckling och lär gärna av andra och deras erfarenheter.



I denna rekrytering kommer vi lägga stort fokus på personlig potential men för att lyckas i rollen bör du ha;

- Minst fyra års erfarenhet av att jobba mot konsumentprodukt/försäljning/marknad/affärsutveckling
- Erfarenhet av att ha jobbat strategiskt
- Ledningsgruppserfarenhet eller liknande
- God datorvana, grundläggande kunskaper i Office-paketet
- God svenska och engelska i tal och skrift
- Körkort B



Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av att ha jobbat i en större internationell koncern, start-up företag samt har branschkunskap.

Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil och lockas av ovanstående uppdrag, tveka inte att ansöka redan idag!

Annonsen kommer att ligga ute under sommaren och urval samt intervjuer kommer att genomföras efter avslutad annonseringstid under augusti månad.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjer enligt GDPR. Ansvarigt rekryteringsteam hos Unik Resurs är;



Jenny Askling, jenny.askling@unikresurs.se samt

Sanna Ödenhed, sanna.odenhed@unikresurs.se eller 0704-41 97 51

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2020
  • Ansök senast: 31 juli 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsutvecklare

16 april 2024

11 april 2024

11 april 2024