Erfaren IT-tekniker till kund i Solna

Erfaren IT-tekniker till kund i Solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Ta chansen att bli en del av en organisation som brinner för kundservice genom fokus på människor, relevanta processer och teknik. Företagets IT-avdelning är en spännande organisation som består av tekniska proffs som är dedikerade till att stärka produktiviteten i företagets globala arbetskraft.

Ge maskin- och applikationsstöd till lokala och fjärranslutna medarbetare över flera företagets webbplatser. Samarbeta med andra teammedlemmar i Global IT Client Services och Operations \ Infrastrukturpersonal för att ge utmärkt och snabb support till företagets interna användare gemenskap.

Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 

Ansvarsområden


Samarbeta med det globala IT-teamet för att förbättra processer och förbättra kunden tillfredsställelse
Ge support via telefon - fjärrhantera klientmaskiner på olika platser inklusive tillhörande bås, renrumslaboratorier, tillverkningslinje och distansförsäljnings- och serviceteam
Tillhandahålla förhöjt stöd till företagets ledningspersonal och motsvarande administratörer
Följ etablerade rutiner, skapa och uppdatera dokumentation, ta äganderätt till slutanvändarfrågor och sträva efter att ge utmärkt service till alla affärspartners
Utför lämplig problemdiagnos och vägleda användare genom steg-för-steg-lösningar.
Tydligt och effektivt kommunicera tekniska lösningar på ett användarvänligt och professionellt vis
Administrera nätverkskonton - återställa lösenord och låsa upp konton
Bygga och distribuera nya datorer / uppgraderingar och RMA / garantireparationer
Packa upp pallar / lådor på stationära och bärbara datorer
Tillhandahålla underhåll av Windows-konton med Microsoft Active Directory
Ge support för telefoni, inklusive bordstelefoner och mobila enheter
Applikationsstöd - inklusive generellt konto skapande, återställning av lösenord, installation och allmän felsökning
Kommunicera med slutanvändare angående deras ärende samt utför uppföljning för att upprätthålla kundnöjdhet
Global kundsupport - stödjande medarbetare utanför deras region med boende till olika tidszoner
Delta i speciella projekt, både regionala och globala efter behov


Arbetstider
Heltid. 
08:00-17:00, viss support kan krävas utanför ordinarie öppettider (helger, helgdagar,
etc.) efter behov.



Kvalifikationer
Vi ser att att du är en god kommunikatör som ser service som en viktig del i ditt yrke som IT-tekniker. Du kan på ett tydligt och pedagogiskt vis förmedla tekniska lösningar till användarna. Du är även nyfiken och uppdaterad på ny teknik.


Mycket goda kunskaper av Windows 7, Windows 10, Mac OSX och Microsoft Office-produkter.
Mycket goda kunskaper kring nätverk, ex: LAN/WAN, trådlösa nät, nätverkssäkerhet, nätverksövervakning (Solarwinds, Cacti). 
Omfattande förståelse för aktuell datorhårdvara och mjukvaruteknik
Har arbetskunskap om konfiguration, användning och felsökning av bärbar / stationär maskinvara och internetapplikationer inklusive webbläsare, e-post och VPN
Erfarenhet av Active Directory-, Outlook-, Exchange-, Antivirus- och säkerhetsapplikationer
Bekant med stöd och felsökning av iPhones, iPads, Cisco IP-telefoner
Bekant med nätverks CLI-miljö (dvs. Cisco)
Förståelse för IPV4-adressering och undernät
Kännedom om att validera nätverksgränssnittsstatus


Meriterande. 
Erfarenhet i en callcenter-miljö som ger teknisk support via fjärrverktyg 
Kännedom om stöd för infrastruktur för röst- och callcenter


Erfarenhet
Vi ser att du har 7-10 års erfarenhet av en liknande roll

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Kontakta Jennifer Wentling, jennifer.wentling@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2020
  • Ansök senast: 16 oktober 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024