Executive Assistant till Altor Equity Partners

Arbetsbeskrivning

About Altor

Altor is a family of investment funds focused on investing in and developing medium sized companies to their full potential. Altor has a track-record of consistently generating very strong returns.

We want to create enduring value and make a real difference as a valuable partner for owners and managers in building world class companies.

Altor has invested in ~70 companies since inception. The horizon on our investments is longer than many other funds. Our strong belief in sustainability aligns very well with this long horizon.

To support the companies and its management we have investment teams with extensive experience from similar sector investments at Altor. All Altor hires have solid international experience in fields such as consulting, investment banking and a range of industrial sectors. The strength and depth of our team allows us to move quickly and boldly into new attractive opportunities that occur.

The Altor funds have secured strong support from leading international institutional investors who share Altor’s long-term perspective on value creation. They include high quality Nordic institutions, US university endowments, pension funds, charitable foundations and other leading international institutions. Among current and past investments are Photowall, String, iDeal of Sweden, O’Learys, Carnegie, Ludvig & Co, Trioplast, SATS, RevolutionRace, Rossignol, Dustin, Byggmax and Piab.

Altor Equity Partners operates out of offices in Copenhagen, Helsinki, Stockholm and Zurich, consisting of around 80 employees whereof roughly 40 dedicated investment professionals. For more information visit www.altor.com

Din roll

Som Executive Assistant på Altor är du centrum för kommunikation, administration och planering för dina kollegor som du har ett nära samarbete med. I din roll kommer du att bli tilldelad och arbeta nära 4-5 Investment Professionals men då Altor växer kan rollen och vem man assisterar komma att förändras över tid. Du kommer att bli en del av ett assistentteam på sex personer som betonar teamarbete, respekt, professionalism och en transparent kultur. I din roll kommer du ha ett nära samarbete med dina assistentkollegor och de kommer att se till att du kommer in i arbetet på ett så smidigt och bra sätt som möjligt.

I denna roll kommer du att vara ansvarig för att tillhandahålla ett affärsnära stöd på toppnivå till Investment Professionals och när du är varm i kläderna kommer du vara involverad i olika projekt som dina kollegor driver. Altor har kontor i fem länder och därför är det önskvärt att du tidigare arbetat i en internationell miljö.

Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter:

Kalenderhantering samt koordinera så att kollegornas vardag flyter på så smidigt och effektivt som möjligtHantera inkommande kommunikation och prioritera i e-post för att organisera och utnyttja tiden effektivtAnsvara för resebokningar (inrikes och utrikes) och tillhörande logistik så som transport och hotellFörbereda presentationer och material och se till att materialet är komplett och korrekt inför mötenDaglig kontakt med nationella och internationella personer, både internt och externtArbeta tillsammans med de andra assistenterna gällande interna kickoffer, arrangemang och konferenser internt eller externtAnsvar för andra interna projekt och administrativa arbetsuppgifterAdministrativa ad hoc-uppgifter

Din bakgrund

Vi söker dig som har arbetat några år i en koordinerande eller assisterande roll. Vi tror att du har varit i en assisterande roll i 2-4 år men att det nu är dags att gå vidare till nästa steg i karriären. För att lyckas i rollen talar och skriver du svenska och engelska obehindrat och är en god kommunikatör. Du är en van användare av Officepaketet och har erfarenhet från att ta fram presentationer i hög kvalité i PowerPoint.

Personligheten är väldigt viktigt och för att axla rollen tror vi att du drivs av utmanande och spännande moment i din vardag där du framgångsrikt behöver lösa uppkomna problem som uppstår. Som person har du ett starkt engagemang och driv för att få saker gjorda och gör det med ett strukturerat arbetssätt och ett analytiskt sinne. För att trivas i rollen och framgångsrikt kunna hantera arbetsuppgifterna behöver du ha en administrativ ådra, hög servicenivå samt en prestigelös och problemlösande inställning. Slutligen är du snabb och professionell i ditt arbetssätt utan att tumma på kvalitet och noggrannhet. 

Nyfiken på att veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar Altor med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Clara Forsberg, clara.forsberg@thepace.se eller Christina Stenbeck, christina.stenbeck@thepace.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2021
  • Ansök senast: 30 maj 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


28 augusti 2023

Chefssekreterare sjukhusledningen

Chefssekreterare sjukhusledningen

22 augusti 2023

Chefsassistent

Chefsassistent

21 augusti 2023