OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ängelholms kommun är belägen i Skånes vackraste del kring Skälderviken. Kommunen har 39 000 invånare och människor lockas hit av natur, kultur, låg skatt och en stor framtidsoptimism. Ängelholm har ett brett näringsliv och ett mycket gott företagsklimat. Såväl den kommersiella som offentliga servicenivån är hög och kommunen ingår i en synnerligen dynamisk region i nordvästra Skåne. Ängelholm är platsen för dig! I Ängelholms kommun tillämpar vi rökfri arbetsplats. ARBETSUPPGIFTER Familjehemssekreterarnas huvudsakliga arbetsuppgifter är rekrytering av familjehem, kontaktfamiljer till barn/ungdomar och i vissa fall vuxna. I befattningen ingår att utreda blivande uppdragstagare enligt fastställda arbetsmetoder samt att handleda familje- och jourfamiljehem. För närvarande pågår en genomlysning av familjehemsvården och hur denna skall organiseras inom verksamheten. Detta kan innebära att det finns möjlighet att kombinera tjänsten med andra arbetsuppgifter. I arbetsuppgifterna ingår även att aktivt delta i utvecklingsarbetet inom arbetsområdet och att samverka med andra samarbetspartners. KVALIFIKATIONER Vi söker Dig som är socionom och har utbildning i Kälvestens intervju- och tolkningsmetod. Erfarenhet av liknande arbete är ett krav. Du ska ha goda kunskaper om barns behov och gällande nuvarande och kommande lagstiftning inom detta område. Du ska ha god dokumentationsvana. Vi värdesätter om Du har utbildning i handledning av familjehem. Arbetsuppgifterna kräver att Du kan arbeta självständigt och i grupp. En god förmåga till att samarbeta är en självklarhet. Vi förutsätter att Du har ett genuint intresse av att arbeta med familjehemsvård. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort erfordras.
Kontaktpersoner på detta företaget
IFO-verksamhetschef Barbara Boron