FEM doktorandtjänster inom Hållbar Logistik

Arbetsbeskrivning

Chalmers och Handelshögskolan vid Göteborgs universitet kommer inom forskningscentrat Northern Lead in Logistics att kraftigt utöka sina aktiviteter inom området hållbar logistik. Som ett led i detta söker vi därför fem doktorander till ett nytt projekt . Tjänst 1,2,4 och 5 nedan är placerade vid Institutionen för teknikens ekonomi och organisation vid Chalmers. Tjänst nr 3 är placerad vid Företagsekonomiska institutionen, Handelshögskolan. Projektets grundläggande synsätt är att effektiva logistiklösningar ur service- och kostnadssynpunkt kan samverka med en miljömässigt hållbar utveckling, och att en framgångsrik förändring mot detta kräver utökad samverkan mellan systemets aktörer. Projektet finansieras av Vinnova, industrin, och offentliga aktörer. Projektet kommer att drivas i nära samverkan med företag, offentliga aktörer och internationella forskargrupper. Projektet tar utgångspunkt i fem fokusområden som utgör de ämnesmässiga inriktningarna för de fem doktorandtjänsterna: 1. Miljörelaterade ramvillkor 2.Effektiva logistik- och transportlösningar 3. Operativ transporteffektivitet 4. Transportköparens kravbild 5. Förändrade arbetssätt och aktörsroller Kvalifikationer För tjänsterna på Chalmers krävs examen inom relevant civilingenjörsexamen. Vid Handelshögskolan krävs förutom allmän behörighet bland annat 90 högskolepoäng i företagsekonomi, för mer information se: http://www.hgu.gu.se/Files/foretagsekonomi/Forskarutbildning/Allmän%20%studieplan2008%20.pdf Goda kunskaper inom relevant ämne, såsom logistik, transportekonomi, supply chain management och/eller operation management. Dessutom krävs goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift. Tjänsterna är tidsbegränsade och omfattar 20% institutionstjänstgöring. Ansökan ska ske på ett särskilt formulär som finns på www.chalmers.se under Lediga tjänster

Sammanfattning

Liknande jobb


Adjungerad lärare i familjerätt

Adjungerad lärare i familjerätt

3 juni 2024

Intermittent anställning som lärare i människa-datorinteraktion

31 maj 2024

31 maj 2024

31 maj 2024