Flexibel personlig assistent - beredskapstjänst

Arbetsbeskrivning

Linnea Assistans är ett assistansföretag som ger stöd, råd och service till personer med rätt till personlig assistans enligt LSS. Våra uppdragsgivare finns i Stockholms län, Södermanland, Kalmar län och Västra Götaland. Vi har kollektivavtal med kommunalarbetarförbundet och är medlemmar i Vårdföretagarna.

Arbetsuppgifter
I rollen som bemanningsassistent blir din huvudsakliga uppgift att svara i telefon och samordna våra arbetsplatser, bemanna och hitta lösningar vid sjukdom eller annan frånvaro. Arbetet innefattar att du ibland är ute på arbetsplatserna samt lättare administrativa arbetsuppgifter. Du kommer arbeta hemifrån med dator och mobiltelefon som vi står för.

Kvalifikationer/egenskaper:
Du är en mogen person som alltid ser till kundens bästa och gör ditt yttersta för att möta kundens önskemål. Vi förväntar oss att du ska vara engagerad och driven med en välutvecklad initiativförmåga och ett kreativt tänkande. Flexibilitet är en viktig egenskap för att trivas i rollen, då du även ska kunna skifta mellan flera olika arbetsuppgifter och åtaganden. Vidare ser vi att du är en person med stort tålamod, ödmjukhet och att du kan hantera stressiga situationer. Vi lägger stor vikt vid din personlighet, dina ambitioner och att du är flexibel.

Du har dokumenterad erfarenhet av arbete som personlig assistent och/eller undersköterska. Vårdutbildning är ett plus och erfarenhet av bemanning/beredskap/jour är meriterande.

Vi tror att den här beredskapstjänsten passar dig som har ett kreativt arbete eller liknade, men som snabbt kan rycka ut och arbeta om det behövs. Vissa perioder är det lugnt och lite att göra.

Intervjuer kommer att hållas löpande, tjänsten beräknas tillsättas till mitten av juni eller enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan redan i dag! Bifoga CV samt ett personligt brev där du motiverar varför vi ska välja just dig.
Uppge löneanspråk.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Annelie Englund
08-400 250 70
Lena Söderberg
0735-20 30 13
Lena Söderberg
08-400 250 70
Verksamhetschef Annelie Englund
08-400 250 70
Lena Söderberg
08-400 250 70
Verksamhetschef Annelie Englund
08-400 250 70
Medarbetsledare Paulina Ahlén

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LINNEA ASSISTANS AB
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Timlön
  • Arbetstid mån-fre 8.00 - 17.00. Helg, kväll och natt förekommer!
  • Publicerat: 20 maj 2014

Besöksadress

Ringvägen 126
STOCKHOLM

Postadress

Box 6298
STOCKHOLM, 10234

Liknande jobb