Flyktingsamordnare till Krokoms kommun

Flyktingsamordnare till Krokoms kommun

Arbetsbeskrivning

– Ett jobb med plats för växtkraft och utveckling!
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla en helt ny roll! Vill du ha ett arbete som är betydelsefullt och omväxlande med högt tempo? Då kanske just du är vår flyktingsamordnare!
En dag som flyktingsamordnare
Vi söker en medarbetare som har förmågan att arbeta såväl operativt som strategiskt med att koordinera och samordna flyktingmottagning i vår kommun tillsammans med våra förvaltningar. Flyktingsamordnaren tillhör organisatoriskt kommunledningsförvaltningen.
I rollen som flyktingsamordnare i Krokoms kommun kommer du att vara ett sakkunnigt och operativt stöd till kommunledningens alla förvaltningschefer.
Arbetsuppgifterna och rollen kan komma att förändras över tid, och kan utvecklas till ett chefsuppdrag.
En viktig del av uppdraget är att omvärldsbevaka och ha dialog med relevanta externa myndigheter, ex. migrationsverket, länsstyrelsen samt privata aktörer och frivilligorganisationer. Du kommer vara en länk mellan dessa och kommunen.
Din kompetens
Din utbildningsbakgrund innehåller en akademisk examen med relevant inriktning eller annan kompetens som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av samordning och/eller ledarskap.
Har du tidigare erfarenheter från arbete med nyanlända, samordning eller ledarskap är det meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att samverka med andra verksamheter och myndigheter, likaså om du tidigare har arbetat i en politiskt styrd organisation.
Som person är du handlingskraftig, självgående och analytisk. Du är flexibel och har ett professionellt förhållningssätt. Vidare ser vi att du är serviceinriktad och har lätt för att knyta kontakter där du möter människor utifrån deras olika behov. För att lyckas med uppdraget så behöver du vara en god organisatör och ha en förmåga att prioritera och delegera arbetsuppgifter.
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, har god datorvana och lätt för att hantera administrativa system. Körkort för bil är ett krav för tjänsten.
Övrig information
Projektanställning på heltid i 6 månader med möjlighet till förlängning.
Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 2022-04-24
Intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN Krokom
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb


17 januari 2024

7 juni 2023

Flyktinghandläggare

Flyktinghandläggare

3 maj 2023

Integrationshandledare till Hammarö kommun

Integrationshandledare till Hammarö kommun

9 december 2022