Fordonsansvarig

Fordonsansvarig

Arbetsbeskrivning

Söker du en ny spännande roll och gillar nya utmaningar? Då är det kanske just dig vi söker!
Vi på RossingGruppen söker nu en fordonsansvarig, en roll med ansvar för vår fordonsflotta såväl som ansvar för att leda och styra arbetet med våra fordon för att säkerställa en hög tillgänglighet.
Tjänsten omfattar varierande arbetsuppgifter som att planera långsiktigt för både fordonstillgång och fordonsköp samt för utveckling och förvaltning av företagets befintliga fordonsflotta. Det ingår även registerhållning, upprätthållande av styrande dokumentation samt strategier för underhåll.
Som fordonsansvarig ska du se till att våra fordon är tillgängliga för drift och är tillförlitliga ute i trafiken. Du leder arbetet för förbättringar och underhåll genom att planera och utveckla våra arbetsmetoder. Det är viktigt att du är kostnadsmedveten i allt du gör då du i rollen varje dag fattar en rad ekonomiska beslut.
Du är delaktig i upphandlingar avseende fordon och tillhörande utrustning och ska i detta ha en kritiskt granskande blick.
Ingen dag är den andra lik då mycket händer och kan behövas lösas snabbt. Det kan då krävas att man är duktig på att planera och prioritera sitt arbete.
I rollen behöver du besitta en gedigen fordonsteknisk kunskap och ha ett stort intresse för människor


Vad är det bästa med jobbet som fordonsansvarig?
” Det bästa med jobbet som fordonsansvarig är omväxlingen och att man är med och skapar förutsättningar för våra chaufförer så att de kan göra ett bra jobb. Många sociala kontakter både inom och utan koncernen”


Vad gör livet extra trevligt på RossingGruppen?
· Nya härliga lokaler
· Stora utvecklingsmöjligheter på ett bolag med höga ambitioner
· Friskvårdsbidrag
· Flexibilitet! Vi arbetar under devisen frihet under ansvar
· Möjlighet att när verksamheten tål det, arbeta hemifrån
· Fri telefoni
· Vi börjar varje dag med att äta en gemensam frukost
· Flera gånger per år hittar vi på olika aktiviteter för att stärka vår gemenskap

Vem är då vår nya kollega?
För att lyckas och trivas i rollen ser vi gärna att du trivs i en administrativ och kommunikativ roll och har en stor teknisk kunskap. Som person hanterar du flera bollar samtidigt genom ditt strukturerade arbetssätt. Du har förmågan att själv leda, planera och prioritera ditt och andras arbete. Du är resultatorienterad med ett långsiktigt perspektiv i åtanke samt har ett starkt intresse för att göra affärer.
Vidare ser vi att du är öppen och utåtriktad och trivs med att möta nya människor. Du ser snabbt vad som behöver göras och tar med enkelhet dig an nya arbetsuppgifter. Då vi är verksamma inom logistik och transport så söker vi dig som har någon form av erfarenhet av att arbeta inom branschen.
Vi ser gärna att du ser möjligheter i stället för problem, värdesätter personlig service och besitter social kompetens. Är du noggrann med en god administrativ ådra, har god kunskap och ett stort intresse för bilar, teknik eller tidigare arbetat inom fordons- eller åkeribranschen, då är detta kanske helt rätt roll för dig.
Det underlättar om du är intresserad av tekniska frågor, underhåll och uppskattar närheten till "dina" fordon.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har ett driv och en god affärsmässighet, är kvalitetsmedveten och noggrann.
Rollen som Fordonsansvarig kräver också att du är kommunikativ, initiativtagande, utvecklingsorienterad och motiverande i din relation inom och utanför organisationen. Du har ett helhetsperspektiv och är trygg med att fatta beslut för att driva arbetet framåt.
För att axla rollen som Fordonsansvarig behöver du även ha:
· God kommunikativ förmåga i svenska och engelska både i skrift och tal
· God uppfattning och kännedom av logistik- och transportbranschen
· God datorvana
· Har bransch- och inköpserfarenhet
· Meriterande om du har lastbilskörkort

Övrig information
Tillsvidareanställning på 100% som föregår av sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse och arbetstiden är förlagd dagtid med placering i Halmstad. I tjänsten ingår det tjänstebil och det kan även förekomma resor i arbetet.
Det finns också möjlighet att få flyttbidrag om vi hittar rätt person som i så fall önskar att flytta till vårt närområde.
Låter det här intressant? Om du är redo för en ny utmaning och känner igen dig i beskrivningen, sök redan idag! Vi kommer att hålla intervjuer löpande.

Om RossingGruppen
RossingGruppen är en koncern bestående av en grupp likasinnade företag som alla arbetar efter att utforma en moden helhetslösning inom transportbranschen. Vi strävar efter att genom storlek och ansamlad bransch kompetens kunna ge kunden en professionell produkt med en jämn och exceptionell hög servicenivå till ett överkomligt pris. Vi är idag över 300 anställda och har en fordonsflotta på över 600 fordon stationerade på 8 orter. Medarbetare som trivs och visar ett stort engagemang är avgörande för vår framgång och utgör kärnan i vår verksamhet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Administrativ Chef Teresa Wärnfeldt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ROSSING MANAGEMENT AB Mölndal
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2024
  • Ansök senast: 24 mars 2024

Besöksadress

Aminogatan 25
Mölndal

Postadress

Aminogatan 25
Mölndal, 43153

Liknande jobb


Välkommen som trafikplanerare

Välkommen som trafikplanerare

20 februari 2024