Försäkringskassetjänsteman

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassan handlägger ett 40 -tal olika socialförsäkrings - och bidragsförmåner, t ex pension, sjukpenning/rehabilitering, barnbidrag och föräldrapenning. Försäkringskassan på Gotland handlägger också ärenden avseende utomlands bosatta som har rätt till en svensk socialförsäkringsförmån. Verksamheten är placerad i Visby och har idag ca 370 anställda

Arbetsuppgifter
Utreda och fastställa sjukpenninggrundande inkomst (SGI-A, SGI-B)
Utreda, bedöma och utbetala sjukpenning
Handlägga aktivitetsstöd, närståendepenning
Listhantering
Kvalitetskontroll

Arbetet innebär kontakter med sjukskrivna, arbetsgivare, läkare samt andra myndigheter.

Utbildning/Erfarenhet
Du har:
Akademisk bakgrund med t.ex. ekonomisk, samhälls - eller beteendevetenskaplig inriktning, eller annan kompetens som vi bedömer likvärdig
God datorvana

Egenskaper
Du ska:
Kunna ta ansvar och ha förmåga att arbeta både självständigt och i grupp,
Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som samarbetsförmåga, ansvarstagande och initiativförmåga

Eftersom många av våra anställda är kvinnor ser vi gärna manliga sökande

Sammanfattning

Liknande jobb


8 januari 2008

Kommunikatörer deltid

8 januari 2008

8 januari 2008