OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Grants Office vid Linköpings universitets gemensamma förvaltning har som huvudsaklig uppgift; att öka andelen externa forskningsanslag och att bygga en stödorganisation för universitetets forskare. Grants Office verksamhet fokuserar på fyra områden; större nationella utlysningar, EUs ramprogram, privat forskningsfinansiering/fundraising och Alumniverksamhet. ARBETSUPPGIFTER med inriktning mot projektledning i EU:s ramprogram med placering vid Grants Office Du kommer att ha övergripande ansvar för att forskningsprojekt genomförs utan administrativa problem genom att identifiera och finna lösningar till uppkomna situationer i samråd med ansvarig forskare, supportfunktioner samt kommissionen. Arbetet som forskningskoordinator innebär att du kommer att bistå forskare vid LiU konkret med: . Stödja ansvarig forskare med att projektet genomförs i enighet med kontrakt. . Bistå i planering, genomförande och uppföljning av projektledningsmöten. . Fungera som kontaktperson för alla partners vad gäller administrativa frågor kring deltagande i projektet. . Stödja ansvarig forskare och ekonomiadministratör i budgetfrågor. . Bistå i kontakter med EU-kommissionen. Du kommer således att ha en nyckelroll i Linköpings universitets arbete med att kvalitetssäkra driften av stora forskningsprojekt. KVALIFIKATIONER Doktorsexamen krävs. Dokumenterat goda erfarenheter av deltagande och gärna ledning av forskningsprojekt. Deltagande i EUs ramprogram för forskning och utveckling är en stor merit. I forskningsprojekt och i arbetet med ansökningar är arbetsspråket engelska. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska är ett krav. Det krävs vidare att du är strukturerad och van att arbete mot deadlines och egenskaper som att vara kvalitetsmedveten, ha god samarbetsförmåga och självständighet. Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.