Förvaltare till Micasa Fastigheter

Förvaltare till Micasa Fastigheter

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba för ett bolag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Micasa Fastigheter fortsätter växa och har till följd av detta gjort en omorganisation för att möta framtidens kommande utmaningar.

Vi söker nu en Förvaltare med flerårig erfarenhet av fastighetsförvaltning och kundansvar. Tjänsten är placerad i enheten Förvaltning och tillsammans med fem andra förvaltare är ni ansvariga för ett eget förvaltningsområde.

Om tjänsten 
I rollen som förvaltare har du det övergripande ansvaret samt en koordinerande roll för ditt förvaltningsområde. Du säkerställer att lokalerna stödjer den verksamhet som bedrivs i dem och håller dig informerad om fastigheternas status samt pågående och planerade åtgärder. Du ansvarar för att det finns en strategisk affärsplan för respektive fastighet och håller berörda parter informerade om planen.

Som förvaltare är du kundansvarig både för stadens förvaltningar och privata lokalhyresgäster inom ditt förvaltningsområde. Detta innebär att du bygger långsiktiga och förtroendefulla relationer. Du har en god, proaktiv och kontinuerlig dialog med dem och utvecklar samarbetsformer vid behov.

Du ansvarar för budget och ekonomisk uppföljning samt rapportering av avvikelser. Du utför delegerade arbetsuppgifter utifrån exempelvis fastighetsägaransvar och du är intern beställare av hyresgästanpassningar och investeringar. Du arbetar för att minimera vakanser  och ansvarar för att förhandla, teckna, bevaka, omförhandla och säga upp lokal-hyreskontrakt. Du arbetar i par med den tekniska förvaltaren på förvaltningsområdet och har många samarbetsytor på bolaget.

Tillsammans med övriga förvaltare arbetar du med att identifiera förbättringsåtgärder, utveckla processer, arbetssätt, rutiner och mallar inom enheten och i samverkan med andra enheter.

Kvalifikationer
Vi söker sig som har:

- Akademisk utbildning inom samhällsbyggnad, lantmäteri, ekonomi, teknik eller relevant utbildning från Yrkeshögskola.
- Flerårig erfarenhet av att arbeta som fastighetsförvaltare för kommersiella lokaler.
- Goda kunskaper om fastighetsekonomi
- Goda kunskaper om fastighetsjuridik
- Erfarenhet av att ha kundansvar
- Erfarenhet av att vara beställare
- Grundläggande kunskaper i fastighetsteknik
- B-körkort

Det är meriterande om du även har:

- Erfarenhet från förvaltning av samhällsfastigheter
- Förhandlingsvana
- Kunskap om politiskt styrd verksamhet

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen har du förmågan att prioritera och planera ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt. Som person är du självgående och agerar alltid professionellt i ditt bemötande och arbetssätt. Inom rollen kommer du i kontakt med flera parter både internt och externt och därav är det viktigt att du är samarbetsvillig och har förmågan att skapa långsiktiga och hållbara relationer.

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vårt erbjudande
Vill du jobba för ett företag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen ska du jobba hos oss!

Förutom att vistas på vårt moderna trevliga kontor har du möjlighet att planera ditt arbete delvis på distans.

Vi kan engagera oss i något som vi brinner extra för genom valfritt volontärsarbete på arbetstid, vi har friskvårdsbidrag, lunchkort, privat sjukförsäkring, personalstöd och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter. 

Stockholm stads förmåner

Då Micasa Fastigheter är en del av Stockholm stad får du även möjlighet att ta del av stadens förmånspaket. Du kan läsa mer om förmånerna för anställda inom Stockholms stad här: https://jobba.stockholm/formaner/ 

Ansökan
Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete, och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och svara på urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar på något annat sätt.

Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdag den 30:e juli. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Charlotte Lundqvist, mailto:charlotte.lundqvist@micasa.se eller rekryterande HR, Sabina Korva, mailto:sabina.korva@micasa.se Du kan också kontakta oss via mailto:info@micasa.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer information

Läs mer om oss på vår webbplats https://www.micasa.se/

Om oss

Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag med ca 115 medarbetare, som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Sammanfattning

Liknande jobb


11 december 2023

Förvaltare till KFS i Stockholm

Förvaltare till KFS i Stockholm

7 december 2023

7 december 2023

Fastighetssamordnare

Fastighetssamordnare

7 december 2023