Förvaltningsassistent

Arbetsbeskrivning

Mora i hjärtat av Dalarna! Kommunen har cirka 1600 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.

Vi söker en kollega som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare.

Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter.
Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare med en budget på ca 490 miljoner. Organisationen är uppdelad i två avdelningar, Vård och omsorg samt Stöd och omsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.

Välkommen med din ansökan till oss!



ARBETSUPPGIFTER
Enheten är administrativt stöd till hela förvaltningen och dess olika verksamheter. Till enheten hör receptionen som tar emot besökare till socialkontoret samt sköter telefoni-växeln inom förvaltningen.
Enheten ansvarar för ekonomiska uppgifter såsom fakturering, inköp och beställning, avstämningar, utbetalningar och ersättningar.
Enheten ger stöd till verksamheterna genom att ta fram statistik och uppföljningar. Inom enheten handlägges ärenden enligt SoL och LSS, t ex. sjuklöneersättningar, bistånd till begravning och dödsboutredningar samt avgiftsbeslut. Diarieföring samt arkivering tillhör administrativa enhetens ansvar samt administration inför utskott, beredning och nämndmöten. Till enheten hör även vaktmästare.

Förvaltningsassistentens uppdrag är att inom den administrativa enheten för förvaltningen utföra ekonomiska och administrativa uppgifter av varierande karaktär. Det innebär bl a fakturering och debitering, inköp och beställning.


KVALIFIKATIONER
Du ska ha minst gymnasieutbildning gärna med inriktning ekonomi eller som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha kunskaper om lagstiftning som gäller inom verksamheten och kommunal lagstiftning (främst SoL).

Det är viktigt att du kan kommunicera väl, både i tal och skrift på svenska. Det är viktigt att du har ha goda datafärdigheter som är relevanta för befattningen.

Egenskaper
Vi söker dig som tar ansvar för verksamheten, sin egen och andras arbetssituation på ett positivt förhållningssätt. Det är viktigt att du är serviceinriktad och bemöter alla med respekt.

Om erforderliga beslut fattas kan det finnas möjlighet till utökning av sysselsättningsgraden med minst 25 % och då tillkommer andra arbetsuppgifter. Det är meriterande är om du har ekonomisk bakgrund och erfarenhet. Det är också en fördel om du har erfarenhet av de datasystem som används inom enheten som Proceedo och Aditro/Visma.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss i Mora kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan via ansökningslänken och inte via e-post eller brev. Varmt välkommen med din ansökan.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Blomstedt
0250-264 25
Madelene Andersson
0250-265 73
Karin Hansson
0250-265 16
Linda Gref
0250-265 11
Lilian Lingvall
0250-264 11
Linda Johnsson
0250-269 91
Marie-Louise Sparr
0250-268 63
Marja-Lena Flykt
0250-268 14
Eva Idfeldt
0250-264 01
Enhetschef Carin Rydin
0250-268 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mora kommun, Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt avtal.
  • Deltid. 50 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 13 januari 2017

Besöksadress

Dalagatan 2 79280 Mora
None

Postadress

Fredsgatan 16
Mora, 79280

Liknande jobb


18 april 2024

Projektskyddssamordnare

Projektskyddssamordnare

18 mars 2024