OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning Som förvaltningskoordinator spänner dina arbetsuppgifter över flera områden i förvaltningsadministrationen. Därför känner du dig inte främmande för något uppdrag. Du är sekreterare i barn- och utbildningsnämnden och arbetsutskottet. Du ansvarar för nämndsadministrationen, tar fram beslutsunderlag och bereder ärenden. Du sköter ärendehanteringen och är förvaltningens registrator och arkivansvarige. Du gör uppföljningar, statistiksammanställningar och upprättar olika styrdokument. Du är förvaltningens kontaktperson mot SCB och olika myndigheter. Du ger konsultativt stöd till förvaltningen och verksamheten i kommunal- och skoljuridiska frågor. Därutöver ingår många andra administrativa arbetsuppgifter. Du ingår också i förvaltningens ledningsgrupp. Vem är du? Du ska ha högskoleutbildning där juridik ingår. Lämplig utbildning är förvaltningshögskola eller samhällsvetenskapligt program, eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Du ska ha goda IT-kunskaper, speciellt i officepaketet. Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och god kännedom om de regelverk som styr skolans verksamhet, nämndadministration och dokumenthantering är meriterande. Det är också meriterande om du har vana från utrednings- och utvecklingsarbete. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska vara flexibel, analytisk och kunna ta egna initiativ. Det är viktigt att du kan hålla flera arbetsuppgifter igång samtidigt. Du har vilja och förmåga att kommunicera och samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vill du jobba som förvaltningskoordinator hos oss? Matchar du våra förväntningar? - Då är det dig vi söker! Skriv och berätta om dig själv och varför du ska bli vår förvaltningskoordinator.