Förvaltningsövergripande utvecklingsledare

Förvaltningsövergripande utvecklingsledare

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.Är du redo för en ny, spännande och utmanande roll? 
Nu söker vi en förvaltningsövergripande utvecklingsledare som ska arbeta utifrån uppdrag av förvaltningsledningen. Tjänsten är ny inom förvaltningen och kommer att innehålla många nya och spännande utmaningar, där du får chansen att tillsammans med dina kollegor hitta vägar och arbetssätt för att utveckla förvaltningen. Allt för att möta framtidens spännande utmaningar inom vård-och omsorg! 

Vad innebär jobbet för dig? 

Du som utvecklingsledare kommer att behöva organisera och strukturera upp olika projekt inom förvaltningen och leda ditt team i rätt riktning i pågående arbete. Det är därför viktigt att känna sig bekväm i en ledarroll. Arbetet innebär många kontaktytor där god kommunikations- och samarbetsförmåga kommer att ha stor betydelse i det dagliga arbetet och det blir en självklarhet att upprätthålla goda relationer med både interna och externa samarbetspartners. Jobbet innebär att Du skapar förutsättningar för delaktighet och kan vägleda medarbetare när behov uppstår. Du rapporterar närmast till förvaltningschef.

Kvalifikationer som krävs för tjänsten


• För att lyckas i denna tjänst behöver du ha en eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten alternativt arbetslivserfarenhet från tidigare chefsposition eller erfarenhet av ledarskap.
• Du behöver ha kunskap inom vård och omsorgens olika verksamhetsområden såsom socialpsykiatri, LSS, kost, handläggning, demens, hemtjänst, äldreomsorg m.m.
• Krav: körkort B
• Du behöver ha förmågan att uttrycka dig tydligt i tal och skrift på svenska.

Meriterande för tjänsten

• Vi ser det meriterande om du har erfarenhet av ledarskap i samband med att arbeta med uppdrag, projekt och förändringsarbete.
• Det är meriterande om du har vana att arbeta med system för verksamhetsstöd, exempelvis Heroma, Visma, Procapita samt system för uppföljning och statistik. 

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som utvecklingsledare behöver du vara tydlig i din ledarroll och kunna förmedla en god kommunikation gentemot chefer och medarbetare eftersom detta blir en stor del av utvecklarens arbete. Tydligheten är viktig för att undvika missförstånd i samband med att grupperna består av yrkesverksamma med olika kulturell och språklig bakgrund.

Att du är ordningsam, strukturerad och flexibel i projektarbeten är en självklarhet.

Du behöver kunna hålla tidsramar, sätta upp delmål och mål, hantera en budget, bygga upp förtroendeskapande relationer samt ha förmågan att leverera resultat.

Du behöver ha kontroll på vad dina team arbetar med vid varje given tidpunkt och kan behöva vägleda dem i rätt riktning så att projekt löper smidigt, därför behöver du ha en problemlösningsförmåga och kunna tänka strategiskt, kunna prioritera samt vara kreativ när utmaningar och förändringar uppstår.   

Det här får du av oss!
Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss.

I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.

 

Anställningsform
Anställningsform: Tillsvidare 
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Antal platser: 1
 

Upplysningar


Förvaltningschef: Carina Gullemo, nås via kommunens växel 0240-860 00

Arbetstagarorganisationer: Vision, Ledarna och Kommunal, nås via kommunens växel 0240-860 00

 

Ansökan
Låter jobbet spännande? Välkommen med din ansökan senast den 3 december. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer sker under vecka 49 och 50. 

Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ludvika kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2023
  • Ansök senast: 3 december 2023

Besöksadress

Gullregnsvägen 16
None

Postadress

Ludvika kommun
Ludvika, 77182

Liknande jobb


Driven projektledare till framtidens socialtjänst

Driven projektledare till framtidens socialtjänst

12 januari 2024

Utvecklingsledare Idrott

Utvecklingsledare Idrott

12 januari 2024

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

11 januari 2024

Utvecklingsstrateg, Förskole- och grundskoleförvaltningens kansli

Utvecklingsstrateg, Förskole- och grundskoleförvaltningens kansli

10 januari 2024