Förvaltningssekreterare

Förvaltningssekreterare

Arbetsbeskrivning

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 86 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Kansliavdelningen består av ca 38 st medarbetare med funktionsområden kansli, arkiv, juridik, överförmyndare, systemansvar och medborgarcenter. Verksamhet finns både i Rådhus Skåne som Östra kommunhuset. Denna tjänst har sin placering i Rådhus Skåne.
Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som förvaltningssekreterare kommer du att arbeta i olika uppdrag och nivåer för den politiska beslutsprocessen. I vardagen hanterar du post, inköp, mötesbokningar samt registrerar och fördelar ärenden. I arbetsuppgifterna ingår även att ansvara för genomförandet av Kristianstads kommuns årsdag den 22 maj, medborgarcermoni den 6 juni samt övergripande ansvar för kommunens vigslar. Utredningsuppdrag kan komma att ingå i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen (180hp/120p) med inriktning mot samhällsvetenskap, statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Vi vill att du har några års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, gärna från politiskt styrd organisation. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetet behöver du god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Arbetet kräver att du har kunskap i Officepaketet och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i ärende- och dokumenthanteringssystem, gärna ärendehanteringssystemet Evolution.

För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Din förmåga att skriva tydligt, klart och välstrukturerat samt förmågan att anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen kommer väl till pass i arbetet. Vidare har du förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Du kan också ta initiativ och skapa engagemang för administrativa processer.

ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun. Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Sammanfattning

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024