Grafisk Designer

Arbetsbeskrivning

Teknikmagasinet söker en Grafisk Designer
Vi på Teknikmagasinet söker en Grafisk Designer till en bred och omväxlande roll. Fokus i rollen ligger på att säkerställa en tydlig och effektiv grafisk kommunikation i Teknikmagasinets digitala och tryckta kanaler. Vi söker dig som har en stor förståelse för kunden och en stark kommersiell känsla samt kan bidra med nya idéer i att utveckla företagets visuella uttryck i linje med målgruppens preferenser. Utöver arbete med grafik till mail, socialamedia, banners och landningssidor till vår e-handel ingår även visst arbete med rörligt material för butikernas digital signage. Rollen kommer även vara involverad i utvecklingen av våra e-butiker och medverka i utvecklingen av UX design tillsammans med övriga kollegor på marknadsavdelningen.
I rollen kommer du bland annat att arbeta med:
- Att utforma, producera och språkanpassa den grafiska kommunikationen i våra digitala – och tryckta kanaler
- Förpackningsdesign och kontinuerlig utveckling av formgivningen av Teknikmagasinets egna varumärken
- Utveckla Teknikmagasinets visuella identitet
- Produktion och koordinering av butiksmaterial såsom butiksskyltar, flyers/folders och lokala annonser
- Flera kontaktytor där du är kontakt och koordinator mot både tryckerier, partners och mot våra butiker  
Vi söker dig som:
- Har minst 2 års erfarenhet av arbete som Grafisk Formgivare/Grafisk Designer eller liknande roll
- Har erfarenhet från liknande uppdrag på reklam- eller in house-byrå, gärna erfarenhet från e-handel/detaljhandel
- Har en eftergymnasial utbildning inom grafisk formgivning/interaktionsdesign eller liknande
- Har kunskap och förståelse för effektiv, konverteringsdrivande digital design
- Har kunskap och förståelse för formgivning, typografi och tryckprocesser
- Arbetar obehindrat i Adobe CS och Officepaketet. Kunskaper i Photoshop, Indesign, Illustrator och After effects
- Grundläggande förståelse för responsiv webbdesign och mobila webb-gränssnitt
- Grundläggande förståelse för marknadskommunikation
För att lyckas i rollen
Vi kommer att lägga stort fokus på dina personliga egenskaper i rekryteringsprocessen. Rollen är bred och mångfacetterad då marknadsavdelningen är slimmad vilket innebär ett tajt samarbete inom avdelningen och att hjälpa varandra för att bidra till ett framgångsrikt team. För att lyckas i rollen behöver du kunna ta egna initiativoch vara självgåendei ett högt arbetstempo då många arbetsuppgifter sker parallellt. Du är noggrann, struktureradoch säkerställer att produktionerna håller både en hög kvalitet och levereras i rätt tid. Vidare har du lätt för att samarbetaoch kommunicera med andra både internt på kontoret, mot butik samt med externa leverantörer. Du har även ett positivt förhållningssätt, sprider energi och bidrar till en bra stämning på kontoret.
Om du matchar våra krav i annonsen och går vidare i vår rekryteringsprocess, kommer vi under rekryteringsprocessen att vilja veta mer om din estetik, känsla för form och ditt sätt att förmedla ett budskap applicerat till vår bransch. Därför kommer vi vilja se din portfolio och om du blir aktuell för intervju kommer du även få ett par uppgifter att förbereda inför intervjutillfället, som diskussionsunderlag under intervjun. Vi hoppas att du ser det som ett spännande moment som ger dig värdefulla insikter och en känsla för hur arbetsuppgifterna i rollen skulle kunna se ut om jobbet blir ditt.
Frågor om rollen besvaras av Maria Eliasson på mejladress: maria@appricot.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar/cv via mejl till denna adress utan att ansökan registreras via "ansök-knappen". Tack för din förståelse!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Teknikmagasinet SWE AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2020
  • Ansök senast: 15 november 2020

Liknande jobb


Grafisk producent

12 april 2021

DIGITAL DESIGNER TILL DREAMJOBB AB

DIGITAL DESIGNER TILL DREAMJOBB AB

6 april 2021

6 april 2021

5 april 2021