Gruppchef Billing

Gruppchef Billing

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

E.ON är energibolaget som driver omställningen till förnybar energi och ett elektrifierat samhälle. Vi pratar inte bara om visioner för framtiden, utan tar ansvar genom att agera här och nu. För människor och för klimatet.

Om oss
Avdelning BackOffice ansvarar för kundadministrativa processer såsom avtalshantering och också för faktureringsprocessen avseende E.ON:s kunder för såväl el, gas och värme som för relaterade tjänster. Ansvaret innefattar att säkerställa att vi har korrekta avtal, att vi fakturerar kunderna samt även ansvar för kundreskontran och betalningsflödet.

Din roll
Som Gruppchef för Billing har du en nyckelroll i affärerna och kommer att få ett brett kontaktnät med olika delar inom E:ON för att säkerställa fungerade faktureringslösningar som motsvarar såväl kundernas som affärernas behov. Du arbetar nära dina medarbetare och ansvarar för att leda, samordna och prioritera uppgifterna inom ditt team om cirka 20 personer. Rollen innebär att coacha och kompetensutveckla dina medarbetare för att uppnå bästa resultat och servicenivå. Du ingår i Ledningsgruppen för BackOffice och är en viktig roll i de förändringar som energibranschen står inför men också kopplat till vår strategi att bredda utbudet från energi till att också omfatta solutions.

Dina erfarenheter
Vi söker dig som vill vikariera i roll där du får möjlighet att utveckla dina ledaregenskaper i en spännande och viktig bransch. För att vara rätt för rollen har du tidigare erfarenhet av att leda och utveckla människor i större team. Vidare har du kunskap om redovisnings- och skatteregler och övriga regelverk samt processer gällande fakturering i stordriftsmiljö. Du har god förståelse för fakturans påverkan av affären.  Vi ser gärna att du har erfarenhet av system och IT lösningar för fakturering och utveckling av digitala lösningar.

En av våra värderingar är att vi alltid sätter kunden först och vi är övertygade om att en bra kundupplevelse innebär att vi måste vara lyhörda, serviceminded, omvärldsbevakande och lösningsorienterade. Vi hoppas på att du känner igen dig i beskrivningen och delar den värderingen med oss.  Vi är också övertygade om att samarbete gör oss mer framgångsrika och att det också gör jobbet mycket roligare. Vi tror därför att du har lätt för att knyta an till olika människor, får energi av att samarbeta och ser de möjligheter vi kan uppnå tillsammans!

Tjänsten är ett vikariat från 1 juli 2023 till och med 1 augusti 2024.

Din närmsta chef, Mikael Bladh, är en närvarande ledare som kommer att stötta dig för att du ska utvecklas och bli trygg i din roll. Han har stor tillit till sina medarbetare och uppmuntrar till en glädjefylld vardag.

Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är 6e april.

 För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef:
Mikael Bladh, +46 706 244715

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Bodil Sundmark, Unionen, +46 730 895324
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, Carl-Johan.Johansson@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Tommy Vati
+46 730344270

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Kundsupport Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2023
  • Ansök senast: 6 april 2023

Besöksadress

AddressLine t.b.d.
None

Postadress

Carl Gustafs Väg 4
Malmö, 20509

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023