Gruppchef till Coors nya kontaktcenter i Västerås

Gruppchef till Coors nya kontaktcenter i Västerås

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i ett team med kunniga och sammansvetsade kollegor och chefer som ställer upp och hjälper varandra att nå framgång? Har du förmågan att skapa förtroendeingivande relationer och till att utveckla och leda andra? Är du dessutom orädd, nyfiken och vill vara en del i vår fortsatta tillväxtresa?  

Varmt välkommen till oss på Coor!

Om rollen
I rollen som gruppchef kommer du arbeta tätt med dina medarbetare samt sitens kundansvarig. Rollen innebär ett direkt personalansvar för enhetens växeltelefonister som besvarar samtal i en multi-telefonistmiljö, vilket innebär att de hanterar inkommande samtal från en mängd olika kunder.

Du är en nyckelperson i uppstarten av vårt nya kontor i Västerås som ska byggas upp från grunden. Detta innebär bland annat att delta i samordning i iordningställandet av lokal, rekrytera personal och skapa det bästa teamet genom att coacha medarbetarna till framgång.

I den här rollen har du stora möjligheter och befogenheter att självständigt arbeta med utveckling av ditt team, leveransen till slutkund och arbetet inom hela Kontaktcenter. Din chef och chefskollegor kommer finnas på andra orter men är ett team som stöttar varandra till framgång. Arbetet innebär en del resor i tjänsten.

Exempel på dina arbetsuppgifter


• Personalansvar och utveckling av medarbetare
• Leda och koordinera verksamhetens löpande arbete
• Aktiv initiativtagare i det dagliga arbetet med att förbättra och utveckla vår leverans, både internt och mot kund
• Resultatansvar vilket bla innebär att delta i månadsbokslut och att arbeta för effektiva processer och rutiner inom teamet
• Koordinering, styrning och samarbete med andra grupper inom Coor
• Identifiera och nyttja synergier i arbetet

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i centrala Västerås. Introduktion och utbildning kommer till stor del att ske vid Kontaktcenters kontor i Borlänge där flera av dina kollegor arbetar.

Vår kandidat
Detta är en spännande roll för dig som trivs i en händelserik, föränderlig och personalintensiv miljö. Du har tidigare erfarenhet från liknande roll i en personalintensiv miljö där du har fått arbeta självständigt. Har du dessutom tidigare erfarenhet från växeltelefoni eller kundtjänst så ser vi det som meriterande.

Din svenska och engelska är god i såväl tal som skrift och du har kunskaper i Office-paketet samt är en god kommunikatör.

Personliga egenskaper
Det är avgörande att du har ett gediget intresse att leda och utveckla människor samt att du har en fallenhet att interagera i team mot gemensamma mål. Du är en trygg, närvarande och tydlig ledare med coachande förhållningssätt och du motiveras av att nå uppsatta mål. Du arbetar nära ditt team och det är viktigt att du har en hög grad av samarbetsvilja och positiv grundattityd med förmågan att bygga förtroendefulla relationer.

Vi söker dig som har förmåga att balansera krav från olika intressenter och som tar ansvar både för ditt personliga arbete såväl som ditt teams arbete. Du har en nyfikenhet för affären med starkt affärstänk och vill bidra till utvecklingen av Kontaktcenter som är på en tillväxtresa och du har en nyckelroll till att vi ska lyckas.

Stämmer detta in på dig? Tveka inte att höra av dig!

Vi erbjuder
Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats med ett sammansvetsat team där det finns utrymme att utvecklas professionellt och i ledarskapet. Vi levererar meningsfull service, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. För dig som nyanställd har vi ett introduktionsprogram för att du ska få en bra start på din nya arbetsplats. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar, utbildningar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.

Kontaktuppgifter och övrig information
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden slut så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För mer information, vänligen kontakta Sitechef Maria Sjödin på telefonnummer 010-559 75 10

Vi ser fram emot att höra från dig!


Om Coor
Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2022 blev Coor utnämnda till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är fortsatt ett karriärföretag enligt Karriärföretagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef Mikael Larsson
08-55396181 0730-684058
Coor Service Management

Johanna Lindstedt
08-7642532
Marcus Kahanek
011-194354

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Coor Service Management
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2022
  • Ansök senast: 3 juli 2022

Besöksadress

Trångsundsvägen
Kalmar

Postadress

Råsundavägen 12
Stockholm, 17311

Liknande jobb


Team Manager

Team Manager

14 maj 2024

8 maj 2024