Gruppchef - Warranty System Development and Support - Scania

Gruppchef - Warranty System Development and Support - Scania

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Vi får en allt bredare produktportfölj och en effektiv garantihantering är en viktig del i vårt erbjudande av premiumprodukter. Detta ställer också nya krav på vår garantiprocess och våra system för garantiprocessen.

Vill du vara med och från grunden skapa ett helt nytt garantisystem?

Vi erbjuder
Hos oss på Scanias Garantiavdelning kommer du utöver att arbeta med våra system för garantiprocessen få en god inblick i samt förståelse för Scanias globala verkstadsprocess. En global process med stor variation utifrån storlek och marknaders mognad.

Du får ett brett kontaktnät och kommer lära känna Scaniamedarbetare från många olika länder.

Du blir en del av avdelningens ledningsgrupp och har alltid ett stöd och bollplank i den på samma sätt som du kommer bidra med din erfarenhet till oss andra kollegor.

Vi arbetar med hela världen som kontaktyta och är flexibla med var vi utför vårt arbete.

På den systemägande gruppen Warranty System Development and Support får du tillsammans med gruppen möjligheten att skapa något nytt från grunden - ett modernt, kundanpassat garantisystem där vi ges möjlighet att nyttja dagens teknik som bl.a. AI och Machine learning. Vår nya garantiprocess kommer stötta vår organisation redan från att kunden kontaktar verkstaden för en reparation till att garantiärendet är reglerat av fabrik och information från reparationen finns tillgänglig i vår Data Lake som input till Scanias kvalitetsarbete.

Utöver systemansvar för Scanias garantiapplikationer ansvarar gruppen för att utveckla och förvalta våra ekonomi- och ersättningsflöden samt administrera och supportera våra marknader kring aktuella marknadsåtgärder.

Dina arbetsuppgifter
Din uppgift är att visa vägen framåt och inspirera gruppen i ert gemensamma arbete med utveckling av system och processer. Ni bygger tillsammans ett nära samarbete med kringliggande funktioner som bl.a. Sales & Marketing, Scania IT och våra marknader.

Som ledare kommer du till en erfaren grupp med kompetenta medarbetare som du stöttar genom coaching och genom att skapa förutsättningar för dem att lyckas i sina olika uppdrag.

Din profil
Vi tror att du har en bakgrund inom IT/SW utveckling med några års erfarenhet som ledare. Gärna med erfarenheter från agilt utvecklingsarbete.

Som person har du en i grunden positiv inställning, är lugn, strukturerad och nyfiken. Du är kommunikativ och relationsskapande. 

Du kommunicerar flytande i såväl tal som skrift på svenska och engelska.

Vi intervjuar fortlöpande så är du intresserad av tjänsten och tror att den passar dig så tveka inte att söka!

Vill du veta mer? Kontakta: Jonas Sandh, sektionschef garanti: +46 8 73 646 00 26

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 23 oktober. Din ansökan ska innehåll CV, personligt brev samt relevanta betyg/intyg. 

För denna position kommer bakgrundskontroll att genomföras på slutkandidat.

 

#LI-Hybrid

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Liknande jobb


Växtförädlingschef

13 februari 2023

Växtförädlingschef

10 februari 2023

Regional Utvecklingsdirektör till Region Kronoberg.

Regional Utvecklingsdirektör till Region Kronoberg.

10 februari 2023