Gruppledare till Kundservice och Trafikledning

Arbetsbeskrivning

Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet (myndigheten) svarar för att den regionala kollektivtrafiken i, samt till och från Sörmland, utförs på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt så att den bidrar till regional utveckling, god miljö och tillgodoser invånarnas behov av kollektivtrafik. Myndighetens övergripande mål är att skapa en attraktiv kollektivtrafik för hållbar tillväxt och utveckling.

Myndigheten har idag verksamhet i Nyköping och Eskilstuna. Traditionella kanslifunktioner och trafikutveckling är i huvudsak placerade i Nyköping medan kundtjänstfunktioner huvudsakligen är placerade i Eskilstuna.

Myndighetens uppdrag och organisation har växt sedan etableringen 2012 och kommer att fortsätta växa till följd av att medlemmarna under 2014 gav myndigheten ansvar för delar av den särskilda kollektivtrafiken samt uppdrag att etablera en kundtjänst- och beställningsfunktion även för den särskilda kollektivtrafiken (sjukresor och färdtjänst). Dessa verksamheter kommer att samordnas från den 1 februari 2016.

Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet - Den moderna myndigheten som är hållbar, professionell och lyhörd.



ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett fartfyllt uppdrag där du får arbeta med en mängd olika saker? Vi söker en gruppledare för kundservice och en gruppledare för trafikledning. Gillar du att arbeta med allt ifrån analys av statistikunderlag till att se till att våra kunder får den bästa servicen? Ansök då till rollen som gruppledare!

Rollen som gruppledare är ett spännande uppdrag som består till stor del av att arbeta med samverkan och planeringsarbete inom trafikledning eller kundservice. Som gruppledare ansvarar du för dagligt operativt ledningsarbete. Tjänsten innebär att fördela arbetet, stödja, instruera och inspirera medarbetare i den dagliga verksamheten. Du är den som har ordning på vårt ärendehanteringssystem och arbetar mycket med kvalitetskontroll. Du rapporterar till i enhetschefen för Servicecenter samt leder mötena för den egna gruppen. Gruppledarna har nära samarbete med varandra och arbetar för att skapa synergier mellan de olika grupperna. I rollen ingår det mycket kontakt och samverkan med externa samarbetspartners.

Som gruppledare för trafikledning sammanställer du även rapporter avseende trafikledning och återkommande resor och gör övergripande underhåll och regelbundna uppdateringar i trafikledningssystem och register.

Som gruppledare för kundservice sammanställer du även kundsynpunktsrapporter, utreder och beslutar i frågor om resegaranti som kan ges efter särskild prövning, stödjer kundservicehandläggare i komplicerade ärenden, hanterar inköp och fakturor och gör övergripande underhåll och regelbundna uppdateringar i kunskapsdatabas


KVALIFIKATIONER
Du har en gymnasieutbildning eller motsvarande. Det är meriterande om du även har någon form av eftergymnasial utbildning.
Du har erfarenhet av att leda grupper och individer. Du har praktisk erfarenhet av bemanningsplanering och schemaläggning. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av kundservice inom upplysning och information, arbetat med statistik och uppföljning och handläggning. Söker du rollen som gruppledare för trafikledning är det starkt meriterande att ha erfarenhet av trafikledning. Det är positivt att ha varit användarstöd i något system. Det absolut nödvändigt att ha mycket god datavana, då nästan alla dina arbetstuppgifter styrs, planeras och görs via verksamhetens IT-stöd.

Dina personliga egenskaper har stor betydelse för organisationens framgång. Arbetsuppgifterna kan ibland innebära att möta människor i väldigt olika situationer. Detta kräver att du är trygg i dig själv och yrkesrollen. Du kan prioritera och fördela arbetet samt vägleda kollegor och medarbetare där huvudfokus är att inspirera och lyfta fram personens egna resurser. Vi ser också att du är lösningsfokuserad. För att lyckas i rollen krävs det att du är professionell och lyhörd i ditt arbete samt att du har helhetssyn.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Therese Laidna
016-710 25 09
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
Rekryteringskonsult Therese Gustavsson

Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
070-086 66 53
Kanslichef Henrik Sollenborn
Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet
HR-ansvarig Helene Lundkvist Lontos
0155-26 59 25
Rekryteringskonsult Therese Gustavsson
016-710 5019

Sammanfattning

Besöksadress

Rademachergatan 16 63103 Eskilstuna
None

Postadress

Box 262
Eskilstuna, 63103

Liknande jobb


Enhetschef

Enhetschef

30 mars 2020

Head of CX Business Improvement

Head of CX Business Improvement

31 maj 2022

4 juni 2022