Hållbarhetssamordnare till Skelleftebostäder

Hållbarhetssamordnare till Skelleftebostäder

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Skebo är Skellefteås största fastighetsbolag och vi ligger i Sverigetopp vad gäller kundnöjdhet vilket vi självklart är väldigt stolta över. Vi lägger stort fokus på goda och nära relationer till våra hyresgäster och vill att de ska känna delaktighet i frågor som rör trygghet och trivsel. Skebo är en del av Allmännyttan och vi vill vara Skellefteås ledande samhällsbyggare där vi bidrar till bostadsförsörjning och stärker Skellefteås konkurrenskraft.

Social hållbarhet och kundnära miljöarbete är något vi inom Skebo tycker är viktigt och vi vill ta nästa kliv för att utveckla detta arbete. Vi rekryterar nu till en nyinrättad tjänst som Hållbarhetssamordnare.


Dina arbetsuppgifter
Som hållbarhetssamordnare är du ansvarig för bolagets hållbarhetsarbete inom social hållbarhet och kundnära miljöarbete. Du kommer agera som projektledare, koordinera och vara en sammanhållande kraft för vårt hållbarhetsarbete. Du kommer att bidra till att helhetslösningar uppnås genom att samordna, effektivisera och implementera det operativa och strategiska hållbarhetsarbetet i företaget som helhet. Du kommer delvis att jobba med kommunikativa insatser för att förankra och sprida det goda arbete som görs både internt och externt.

Din profil
Vi söker dig som brinner för att arbeta med hållbarhetsfrågor och med en förmåga att driva projekt och som kan skapa engagemang hos våra hyresgäster och inom vår egen organisation. Rollen som projektledare innebär att du ska kombinera social hållbarhet med affärsutveckling. Vi söker en person som är strukturerad, självgående och har en problemlösande förmåga. Rollen innebär många kontakter så det är viktig att du är lyhörd, relationsskapande och kommunikativ.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning och av att driva processer. Du har en relevant universitetsutbildning och det är meriterande om du har erfarenhet från en större organisation.

Utöver detta ser vi att du:
- Har körkort för personbil
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Har god datavana
- Har erfarenhet av kundbemötande/försäljning

Som person är du van att ta egna initiativ och du trivs med att ha stort utrymme att kunna påverka din egen arbetsdag. Du har lätt för att skapa förtroende och har ett professionellt och affärsmässigt uttryckssätt.



Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Fredrik Nilsson via tfn: 0733-51 27 73. Vi arbetar löpande med denna rekrytering, så ansök snarast möjligt via www.clockworkpersonal.se, dock senast den 2 maj.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Norrbotten AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2021
  • Ansök senast: 2 maj 2021

Liknande jobb


15 juni 2024

Affärsutvecklare till SYSAV

Affärsutvecklare till SYSAV

13 juni 2024

27 februari 2024