Handläggare av stöd inom landsbygdsprogrammet

Arbetsbeskrivning

På Länsstyrelsen i Kalmar arbetar 200 engagerade medarbetare. Experter, specialister och generalister samverkar för länets utveckling och tillväxt och svarar för myndighetsutövning. Läs mer på vår webbplats www.lansstyrelsen.se/kalmar/

Är du intresserad av att vara med och medverka till utvecklingen på landsbygden? Tycker du att landsbygdsutveckling, administration och ekonomi är intressanta ämnen? Då är det här jobbet för dig!

Ett av Länsstyrelsens uppdrag är att utveckla landsbygden i Kalmar län. Vi söker nu två handläggare med stort intresse för landsbygdsfrågor till handläggargruppen inom Landsbygdsprogrammet. Du kommer att vara placerad på Utvecklingsenheten som arbetar med genomförandet av Landsbygdsprogrammet och Havs- och fiskeriprogrammet 2014-2020 på regional nivå. Vi är 12 personer som arbetar med handläggning av företags- och projektstöd, regionala tillväxtstöd, behörighetsutbildning och kompetensutveckling/rådgivning till företrädesvis landsbygdsföretag. Vi finns sedan snart ett år i nyrenoverade lokaler med en öppen kontorslösning i Riskvarnen centralt i Kalmar, precis vid havet.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med handläggning av ansökan om företagsstöd, projektstöd och miljöinvesteringar inom Sveriges Landsbygdsprogram för 2014-2020. I handläggningsprocessen ingår både utredning av ansökan och granskning av utbetalningsansökningar. Målsättningen är att landsbygdsprogrammet ska ge lönsamma och livskraftiga företag, aktiva bönder som ger oss öppna marker med betande djur samt en attraktiv landsbygd. Stöden inom landsbygdsprogrammet riktar sig till företag, föreningar och andra organisationer med verksamhet på landsbygden.

Du kommer självständigt att utreda ansökan om utbetalning och ingå i en grupp som hanterar liknande ärenden. Det finns detaljerade regler och rutiner till din hjälp. Inget ärende är det andra likt vilket gör arbetet varierande och utvecklande. Arbetet innebär att granska utfall och värdera genomförd investering i ett företag eller i ett projekt. I arbetet ingår kontakter med de som söker stöd, berörda myndigheter samt att informera om landsbygdsprogrammet. Arbetet utförs till största delen på kontoret men kan innefatta en del resor inom länet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en utbildning med ekonomisk, agrar eller samhällsvetenskaplig inriktning eller annan likvärdig utbildning med kunskaper inom redovisning och ekonomisk bedömning.

Erfarenhet från liknande myndighetsuppgifter med handläggning och kunskap om regelverken kring Sveriges Landsbygdsprogram 2014-2020 är en extra merit liksom erfarenhet av företagande eller projektverksamhet på landsbygden. Meriterande är också erfarenhet av kvalificerat handläggningsarbete och administration.

Som person är du kontaktskapande och upprätthåller goda relationer. Du ska ha en god analytisk förmåga, vara strukturerad, noggrann och resultatinriktad. Du är drivande i den meningen att du har lätt för att ta initiativ och föra dialog för en effektiv ärendehandläggning. Du har lätt för att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har ett serviceinriktat sätt och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Vi fäster stor vikt vid din personliga lämplighet för arbetsuppgifterna.

B-körkort och god datorvana är ett krav.


ÖVRIGT
Vi erbjuder Dig en unik arbetsplats…
… fylld av kunniga experter och ambitiösa generalister inom en mängd olika samhällsfunktioner. Länsstyrelsens står just nu inför många intressanta utmaningar och anställningen ger därmed goda möjligheter till personlig utveckling. Vi har en god arbetsmiljö, bra personalsociala förmåner och stora möjligheter till flexibel arbetstid. Vi välkomnar mångfald och ser jämställdhet som en självklarhet.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Brynolf
010 - 22 38 000
Ulla Ekberg
010 - 223 80 00
Ann-Eva Zidén
010 - 223 80 00
Eva Brynolf
070-6118409
Avdelningschef Eva Brynolf
070-6118409
SACO Ulla Ekberg
010 - 223 80 00
ST Ann-Eva Zidén
010 - 223 80 00
Personalchef Torbjörn Johansen
010 - 22 38 000
Enhetschef Agneta Gustavsson
010-2238000
Handläggare ensamkommande flyktingbarn Moa Brändström
010-2238000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Kalmar län KALMAR
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: En tjänst är tillsvidare och en tjänst är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning. Provanställning tillämpas. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval. .
  • Publicerat: 15 februari 2017

Besöksadress

Malmbrogatan 6 39186 KALMAR
None

Postadress

Malmbrogatan 6
KALMAR, 39186

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024