Handläggare företagsstöd

Arbetsbeskrivning

Regionförbundet är en politiskt styrd organisation, med ca 80 anställda, som arbetar med tillväxt- och utvecklingsfrågor i Kalmar län. Organisationen är offentligt finansierad och ägs av länets 12 kommuner samt landstinget. Vi erbjuder nätverk, samordning och ekonomiskt stöd för att uppnå konkreta mål som gagnar den regionala utvecklingen. Genom ett snabbt och flexibelt arbetssätt utvecklar vi nya metoder för samarbete mellan olika aktörer, både regionalt, nationellt och internationellt.

Regionförbundets kansli finns på Nygatan 34 i Kalmar. Arbetsplatsen erbjuder en utvecklande och en stimulerande miljö där många olika kompetensområden möts. Vår arbetsplats präglas av öppenhet, personligt ansvar, och respekt för varandra.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att bidra till näringslivets utveckling i Kalmar län med hjälp av de verktyg som regionförbundet hanterar i form av företagsstöd. Det kan exempelvis vara genom handläggning av affärsutvecklingscheckar, innovationsstöd eller särskilda projekt.

Det dagliga arbetet sker i direkt samverkan med enskilda företagare och innovatörer samt företrädare för länets kommuner och andra näringslivsföreträdare bl.a. Almi och Business Sweden.

I arbetet ingår också att samverka med andra regionala och nationella aktörer inom området. Du kommer att medverka i nationella grupper och andra sammanhang tillsammans med bl.a. Tillväxtverket och Näringsdepartementet för att påverka utformning av nya stödformer och insatser.

Hantering av företagsstöd ingår som en viktig del i den interna områdesgruppen Näringsliv och kompetens. Du kommer ha ett samordnande ansvar för funktionen företagsstöd där det finns ytterligare två medarbetare.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är civil- eller högskoleekonom med inriktning mot affärsutveckling.
Du har kunskap och erfarenhet från arbete med finansiering och förståelse för innovationsprocesser i små- och medelstora företag. Det är meriterande om du har arbetat med att bedöma affärsidéer och finansiering i den privata sektorn eller på nationell nivå. Ytterligare en fördel om du har kunskap om det företagsstödjande och/eller finansiella systemet i Sverige och inom EU.

Som person är du drivande och resultatorienterad med en god analytisk förmåga. Erfarenhet av projektledning samt vana av att göra muntliga presentationer av olika slag är meriterande. Det är önskvärt att du är van vid att jobba i arbetslag/team och frikostigt dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Arbetsbelastningen kan tidvis vara hög och därför behöver du vara strukturerad och vara administrativt skicklig och effektiv. Arbetet innebär mycket samarbete med andra aktörer. Det är därför viktigt att du har en god kommunikativ och social förmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Arbetet innebär resor, framför allt inom länet, vilket innebär att körkort är ett krav.


ÖVRIGT
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Administrativ chef Per-Ola Hallberg
0480-44 83 44
Suzanne Bergfeldt (SACO)
0480-44 83 40
Veronica Ivarsson (Vision)
0480-44 87 72
Områdesansvarig Kultur Maria Agestam
0480-44 83 86
Områdesansvarig, Näringslivsutveckling Helena Nilsson
0480-44 83 67
Håkan Brynielsson Regiondirektör
0480-448331
Helena Furbring (Saco)
0480-44 83 76
Regiondirektör Håkan Brynielsson
0480-44 83 31
Kerstin Johansson (SACO)
0480-44 83 36
Ingemo Ullman (Vision)
0480-44 83 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regionförbundet i Kalmar län Kalmar
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 11 maj 2016

Besöksadress

Nygatan 34 Kalmar
None

Postadress

Box 762
Kalmar, 39127

Liknande jobb


Utredare till Statsbidragsenheten

Utredare till Statsbidragsenheten

18 april 2024