Handläggare med administrativt utvecklingsfokus

Arbetsbeskrivning

Västra Hisingen består av Torslanda och Biskopsgården och här bor drygt 53 000 människor med en spännande blandning av olika bakgrund och kultur. I vår stadsdel är vi övertygade om att när invånare och medarbetare får inflytande och känner delaktighet, skapar vi en bättre vardag för alla. Som en av våra 3 500 skickliga medarbetare är du med och utvecklar stadsdelen och ett långsiktigt hållbart Göteborg genom att ge våra invånare service av hög kvalitet. Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som handläggare med administrativt utvecklingsfokus tillhör den administrativa enheten som stödjer hela sektor utbildning med administrativa processer. Rollen som handläggare är central och arbetar nära kopplad till elevhälsa i många arbetsuppgifter.

Som utgångspunkt för tjänsten arbetar du som chefsstöd åt områdeschef för Barn och Elevhälsa. Det innebär att du kommer att vara områdeschefen behjälplig i personalsystemen Personec och Winst, med arkivering och med övrig administration. Du har ett övergripande ansvar för centrala administrativa uppgifter inom elevhälsa såsom köpta platser, inskrivning och gällande mottagning i särskola och närvarokontroll. Utöver detta är du även LVS procapita ansvarig inom stadsdelen för grundskolan samt central samordnare och kontaktperson med andra stadsdelar gällande nyanlända.

Du ansvarar för all administration när det gäller betalströmmar för hela sektor utbildning. Det är en stor del av tjänsten och en viktig arbetsuppgift då det innefattar både förskola, grundskola och särskola. Ytterligare delar som i nuläget finns i rollen är Winst superanvändare , Hjärntorgsadministratör, schemaläggare i Novaschem och fakturahantering. Under arbetets gång kan dessa arbetsuppgifter förändras beroende på tjänstens utveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst en treårig högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi, offentlig förvaltning eller liknande. Annan vidareutbildning, t ex KY/YH och gedigen dokumenterad erfarenhet med fokus på området administration kan också bedömas tillräckligt. Du har flerårig arbetslivserfarenhet inom administration och har arbetat inom elevhälsofältet inom offentlig sektor. För tjänsten är det viktigt att du har erfarenhet av att arbeta med elevprocessen för nyanlända. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom Göteborg Stad.

Du har ett strategiskt synsätt och kan ha fokus på flera parallella längre processer. Du är tydlig och noggrann i ditt arbete och drivs av att arbeta för dina kollegors utveckling och samordning inom ramen för administratörsyrket.

ÖVRIGT
Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl a friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor F-3 Skutehagen Ingela Bertheden
031-366 53 14
Rektor 4-6 Skutehagen Kristina Hellberg
031-3665315
Rektor Peter Fröbom
031-3665202
Enhetschef Hootan Torkalinaghipoor
031-366 59 17
Rektor Ann-Britt Engqvist
031-366 52 20
Rektor Hamid Zafar
031-3666229
Rektor Elisabeth Stigert
031-366 52 90
Enhetschef Gerd Nordström
031-366 65 10
1:e socialsekreterare Erik Heurlin
031-366 66 65
Rektor F-2 Katarina Särnholm
031-366 51 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., SDF Västra Hisingen Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 8 mars 2017

Besöksadress

Höstvädersgatan 1
None

Postadress

Box 48063
Göteborg, 41822

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024