OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen söker en handläggare med arbetsuppgifter inom områdena räddningstjänst- och krisberedskap.
Huvuduppgiften blir handläggning av ärenden för Länsstyrelsens ansvar enligt Lagen om skydd mot olyckor (LSO).
Du kommer att arbeta med:
-Stöd och råd till länets kommuner
-Tillsyn och uppföljning enligt LSO
-Samverka med länets kommuner, landsting, polis, SOS Alarm, Försvarsmakten m fl.
-Länsstyrelsens egen krisledningsorganisation
-Utbildning och övning
-Andra, stora som små frågor inom Beredskapsfunktionens ansvarsområde
Vi söker dig som genom högskoleutbildning eller erfarenhet har goda kunskaper om krishanteringssystemet.
Du skall ha erfarenhet av att arbeta i projekt, leda projekt och ha goda pedagogiska och organisatoriska egenskaper.
Erfarenhet från arbete, i ledande befattning, med krishantering/ledning, räddningstjänstverksamhet och arbete med tillsynsfrågor är meriterande.
Tjänsten är säkerhetsklassad varför du måste vara svensk medborgare.
Länsstyrelsen är en arbetsplats som utmärks av en strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla anställda.