Handläggare sökes till Färdtjänstavdelningen, Falkenberg

Arbetsbeskrivning

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Förvaltningen Ambulans, diagnostik och hälsa är länsövergripande och omfattar cirka 1100 medarbetare. Utifrån Region Hallands vision ”Bästa livsplatsen” verkar Ambulans, diagnostik och hälsa för en god hälsa hos befolkningen. Våra medarbetare är nyckeln till att bedriva en verksamhet med hög kvalitet. Vår utgångspunkt är alltid patienten och den halländske medborgaren.

I Region Halland utför Färdtjänstavdelningen myndighetsutövning på uppdrag av Varberg, Falkenberg, Halmstad, Hylte och Laholms kommuner. Avdelningen handlägger ansökan om färdtjänst och riksfärdtjänst för invånarna i dessa kommuner.
Handläggning sker genom hembesök, telefonkontakt eller besök på avdelningens kontor i Falkenberg. Färdtjänstavdelningen är också ute och informerar om verksamheten till olika externa intressenter exempelvis inom vården och handikappföreningar. Avdelningen har ett nära samarbete med Hallandstrafikens kundcenter, där invånarna bokar sina resor. Avdelningen består av åtta medarbetare i funktioner som handläggare och assistenter.

ARBETSUPPGIFTER
Myndighetsutövning enligt lag om färdtjänst och riksfärdtjänst. Självständigt handlägga ansökningar och förfrågningar per telefon, åka på hembesök, göra utredningar och fatta beslut enligt gällande lagar. Tillsammans med övriga handläggare ansvara för bedömning av ansökningar och frågor via telefon.

KVALIFIKATIONER
Adekvat högskoleutbildning, gärna med juridisk kompetens, beteendevetenskap eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Meriterande med erfarenhet av utredningsarbete och vana av att göra självständiga bedömningar samt att ta egna beslut. Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska språket samt goda datorkunskaper.

För att fungera väl i vår verksamhet krävs god människokännedom, mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka sig i tal och skrift. Vidare ställs stora krav på samarbetsförmåga, självständighet och förmåga att planlägga och disponera sin arbetstid. Vi tror att du har god servicekänsla, inger förtroende och är prestigelös. Du är positiv, stresstålig och lyhörd. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort B erfordras för tjänsten.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Fanny F Petersson
0702-76 61 63
Personalstrateg Jonas Karlsson
0729-69 51 88
Enhetschef Marie Larsson
0346-562 68, 0709-356 268

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Halland, Färdtjänstavdelningen Falkenberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 16 augusti 2016

Besöksadress

Urmakaregatan 2, ingång B 31130 Falkenberg
None

Postadress

Urmakaregatan 2, ingång B
Falkenberg, 31130

Liknande jobb

Vik utredare/utvecklingsledare, 100 %

23 augusti 2010

HANDLÄGGARE

15 februari 2010

11 februari 2010