Handläggare till Adminstrativa enheten

Arbetsbeskrivning

Mora i hjärtat av Dalarna! Kommunen har cirka 1600 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.

Vi söker en ny kollega som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare.

Välkommen med din ansökan till oss!

Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter.

Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare med en budget på ca 490 miljoner. Organisationen är uppdelad i två avdelningar, Vård och omsorg samt Stöd och omsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.




ARBETSUPPGIFTER
Vår nya medarbetare ska inom den administrativa enheten utföra handläggning enligt SoL och LSS samt utföra ekonomiska och administrativa uppgifter.

• Handläggning gällande dödsboanmälan
• Handha förmedlingsmedel utifrån beslut
• Administrera faderskapsbekräftelse
• Ekonomiska uppgifter som avstämningar, bokföring och liknande.
• Handläggning gällande ekonomiskt bistånd till begravning
• Handläggning gällande sjuklöneersättningar LSS
• Samla och rapportera statistik samt lämna rapporter inom vissa områden.


KVALIFIKATIONER
Du ska ha gymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för befattningen samt kundskap inom ekonomi.
Det är meriterande om du har kunskaper om lagstiftning som gäller inom verksamhetsområdet och kommunal förvaltning samt om datasystemen som används inom enheten - Aditro och Procapita.

Det är viktigt att du har förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och har datavana. Likaväl bör du också vara flexibel och ha förmåga att ha många saker igång samtidigt.
Du bör ha förmåga att ta ansvar för verksamheten, sin egen och andras arbetssituation samt ta initiativ till utveckling. Vi ser gärna att du kan skapa förtroende och goda relationer både internt och externt.

Som medarbetare på den administrativa enheten ser vi dig som noggrann och ansvarsfull, serviceinriktad, kund- och medborgarorienterad samt har bra samarbetsförmåga. Det är viktigt att du har ett gott och respektfullt bemötande med ett positivt förhållningssätt. Du ska ha erfarenhet av ekonomiarbete. Du bör ha erfarenhet av administrativt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av att verka i politiskt styrd organisation samt handläggning och myndighetsutövning.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss i Mora kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan via ansökningslänken och inte via e-post eller brev. Varmt välkommen med din ansökan.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Blomstedt
0250-264 25
Madelene Andersson
0250-265 73
Karin Hansson
0250-265 16
Linda Gref
0250-265 11
Lilian Lingvall
0250-264 11
Linda Johnsson
0250-269 91
Marie-Louise Sparr
0250-268 63
Marja-Lena Flykt
0250-268 14
Eva Idfeldt
0250-264 01
Enhetschef Carin Rydin
0250-268 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mora kommun, Socialförvaltningen Mora
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 1 mars 2017 eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 22 december 2016

Besöksadress

Dalagatan 2 79280 Mora
None

Postadress

Fredsgatan 16
Mora, 79280

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024