Handläggare till EKN:s Back Office Affärssupport

Arbetsbeskrivning

EKN har fyra kundteam indelade efter kundansvar.Det är kundteamen som hanterar garantiansökningar och sköter affärerna från strukturering och kreditbedömning till beslut.Sedan tar Affärssupport vid med utskick, arkivering, handläggning av garantier med mera. Arbetsuppgifter Vi söker nu dig som är intresserad av att arbeta med kvalificerad service och administration. Kompetensprofil För denna tjänst ser vi gärna att du har god IT-vana, intresse för siffror och kanske erfarenhet ifrån bank eller liknande.Det krävs ofta en del beräkningar och detektivarbete för att färdigställa garantierna.Din generella kompetens, dina personliga egenskaper, servicevilja och ambition att lära dig nytt och att utvecklas är dock minst lika viktig.Det är en fördel att du tycker om att arbeta med många olika arbetsuppgifter och kan ha flera saker på gång samtidigt.Arbetet kräver goda kunskaper i svenska och engelska. I denna roll är det viktigt att du har eget driv och förmåga att söka information inom och utanför EKN.För att sköta uppgifterna effektivt ställs därför krav på att du är ansvarstagande, flexibel samt har god planerings- och samordningsförmåga.Det är väldigt viktigt med samarbete inom gruppen, med andra funktioner på EKN och med våra kunder.Din vilja och förmåga att se möjligheter och medverka i att förbättra rutiner värdesätts högt och det finns goda möjligheter att utvecklas inom gruppen och organisationen. Omfattning Heltid Tillträde Snarast Sista ansökningsdag 2009-02-22

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EXPORTKREDITNÄMNDEN
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 6 februari 2009
  • Ansök senast: 10 mars 2009

Liknande jobb