Handläggare till SVPL- team

Arbetsbeskrivning

Höganäs kommun jobbar efter devisen ”från kol till diamant”. Det vill säga, vi är bra - men vi vill bli ännu bättre! Vi söker dig som vill jobba i en engagerad kommun med stor framåtanda. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö i en gemytlig atmosfär.

Vill du vara med och slipa vår diamant?


Socialförvaltningen ansvarar för att ge stöd och service till kommunens invånare samt bevakar olika gruppers rättigheter och skyldigheter enligt gällande lagstiftning. Inriktningen är individuell men också generell och förebyggande.

Socialförvaltningen är indelad i tre områden: LSS, Vård och omsorg samt Individ- och familjeomsorg.


ARBETSUPPGIFTER
Som sjuksköterska i SVPL-team vårdplanerar du HSL-insatser. Du dokumenterar i Procapita gällande vårdplaneringstillfällena och kommunicerar med verkställande HSL-instans i kommunen. Andra arbetsuppgifter kan vara att boka planeringar, justera vårdplaner och uppdatera vårdboendelistor i Mina Planer med mera.

Du har administratörsansvar/är informatör för:
Procapita, Kommunkatalogen KOMKAT,
Telia SIHTS-kort, NPÖ, Pascal, Tandvårdsnämndens sida; portal/intygssidan och Mina Planer (SVPL-IT).


KVALIFIKATIONER
Vi söker en legitimerad sjuksköterska som är stabil, trygg och ser sin roll men även teamets roll och som också är intresserad av andra arbetsuppgifter inom administrativa ansvarområden förutom vårdplaneringar.

Vi sätter stort värde på din förmåga att på ett mycket bra sätt planera, strukturera och organisera ditt arbete. Du innehar en god kommunikativ förmåga. För att arbeta inom SVPL-team behöver du även periodvis kunna hantera hög arbetsbelastning och snabba förändringar.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Du är en person som ser möjligheter i stället för hinder. Arbetet kräver god samarbetsförmåga både internt och externt men du behöver även ha förmåga och trygghet att arbeta självständigt.

Du är även intresserad av att vara med i utvecklings-, förändrings- och förbättringsarbete i samarbete med kollegor och enhetschef.

Erfarenhet av kommunal verksamhet och samordnade vårdplaneringar är meriterande.
Krav: körkort B


ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Marie Wikander
042-33 77 36
Sara Jönsson
042-33 72 18 mellan 22/7 och 12/8
Ann-Christin Göransson

Din fackliga kontakt
042-33 71 00
Enhetschef Lotta Johansson
042-33 71 65
Psykiatrisamordnare Monika Paulsson
042-33 77 14
Enhetschef Dorte Svensson
042-33 74 60
SSR, via kommunens växel Ulrika Carlsson
042-33 71 00
Vision, via kommunens växel Carina Höjing
042-33 71 00
Avdelningschef Arne Nilsson
042-33 71 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Höganäs kommun Socialförvaltningen Höganäs
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt avtal.
  • Deltid. 80% Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-04-01 .
  • Publicerat: 16 januari 2017

Besöksadress

Centralgatan 20 26382 Höganäs
None

Postadress

None
Höganäs, 26382

Liknande jobb


27 april 2024

26 april 2024