Head of Customer Care

Head of Customer Care

Arbetsbeskrivning

På Nordic Nest är vi säkra på att det finns väldigt många andra företag som skulle skriva under på att kundnöjdheten är viktig, och något som man aktivt strävar efter. Men hos oss är det mer än så. Vi vill inte bara ha nöjda kunder, vi vill skapa ett värde långt bortom själva köpet. Vår allra första grundsten är att vi ska skapa världens bästa kundupplevelse, och det gör vi genom att vi faktiskt bryr oss om våra kunder, på riktigt.
Som ett led i att skapa världens bästa kundupplevelse utökar vi nu vårt team för Customer Experience genom att skapa en helt ny roll som Head of Customer Care. Detta är en drömroll för dig som vill ha direkt påverkan på vårat resultat genom att säkerställa att vi når våra mål - och att vi faktiskt bryr oss om våra kunder, på riktigt.
Om rollen
Som Head of Customer Care kommer du ha det övergripande ansvaret för våra avdelningar Customer Service, Claims och Returns inom Nordic Nest Group. Respektive avdelning leds av en eller flera avdelningsansvariga med personalansvar som i sin tur rapporterar direkt till dig. Rollen kommer innebära ett resultatansvar för alla tre avdelningar, och huvudfokus kommer ligga på att skapa världens bästa kundupplevelse. Du rapporterar till Chief Customer Experience Officer.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
Säkerställa att vi når våra dagliga och långsiktiga mål
Leda ansvariga för respektive avdelning
Skapa engagemang, motivation och inspiration i teamen
Tillsammans med avdelningsansvariga säkerställa rekrytering, bemanningsplanering och fortbildning för respektive avdelning
Planering och uppföljning av budget
Driva projekt kopplade till de verktyg och system vi använder
Driva på effektivisering av våra flöden och processer genom t ex automatisering
Säkerställa att vi når uppsatta KPIer

I alla moment kommer du arbeta för att ständigt förbättra och utveckla våra arbetssätt och processer för att på så sätt säkerställa att vi har en kundvård i världsklass.
Om dig
Du är en naturlig och inspirerande ledare och har mycket energi och driv, och du har enkelt för att bygga relationer och skapa förtroende. Du har en stor passion för ledarskap och drivs av att se dina medarbetare växa och utvecklas, och du trivs bra i sammanhang där du behöver prata framför såväl stora som mindre grupper.
Genom engagemang, tydliga planer och kontinuerlig uppföljning har du i dina tidigare arbeten nått goda resultat med förbättrade nyckeltal över tid. Vi ser också att du har erfarenhet av att leda andra ledare, samt har ett genuint intresse för affärer och e-handel.
Ditt hjärta ligger i att skapa en kundupplevelse i världsklass, vilket förutsätter att du har ett synsätt att alltid se lösningar till alla problem samt en mycket skicklig kommunikationsförmåga.
Då vi arbetar i en organisation med hög förändringstakt är det viktigt att du vågar fatta beslut likväl som du är flexibel med det faktum att förutsättningarna kan ändras.
För att lyckas i rollen behöver du älska att jobba i ett högt tempo, hela tiden se möjligheterna att utvecklas och viktigast av allt, förstå att teamet är nyckeln till vår framgång.
Välkommen hem
Tjänsten är tillsvidare med start snarast enligt överenskommelse.
För att säkerställa en så bra matchning som möjligt mellan dig som kandidat och oss som arbetsgivare genomför vi personlighetstester för alla våra tjänster, du kommer därför få en inbjudan via mail att genomföra testerna så snart du skickat in din ansökan till tjänsten.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår CCXO Erik Öjner på erik.ojner@nordicnest.com
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Nest Kalmar
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2022
  • Ansök senast: 27 februari 2022

Postadress

Stämpelvägen 3
Kalmar, 39470

Liknande jobb


22 april 2024