Hedin IT söker 1st line supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Om Hedin IT   

Hedin IT levererar IT-lösningar till en av Sveriges största familjeägda koncerner - Hedin Group, med bolag såsom Hedin Bil och Unifleet i Sverige, Hedin Automotive i Belgien och Schweiz samt Bavaria Bil i Norge. Vi är ett expansivt bolag i en bransch som blir allt mer digitaliserad, vilket ställer höga krav på kompetens och leverans. Hos oss finns det stora möjligheter till teknisk och personlig utveckling. Vi får ett nytt kontor som kommer stå klart till hösten med padelbana, gym och restaurang. Kom och accelerera din karriär tillsammans med oss!     

Vad ska du göra?    

Som IT-supporttekniker hos oss jobbar du med varierande arbetsuppgifter och utmaningar i form av problemlösning inom IT. Du hanterar olika ärenden som kommer in över telefon och ärendehanteringssystem. Du får en insyn i olika IT-miljöer och tillsammans med dina kollegor får du hitta lösningar på problem. Du kommer ingå i vårt team som idag består av 14 tekniker som tillsammans är en viktig del av verksamheten och supporterar över 130 olika anläggningar och cirka 5000 användare inom Hedin Group AB.   

Vem är du?  

Har du jobbat något år i en liknande roll och är redo att prova något nytt? Eller har du tidigare erfarenhet av service/kundservice samt ett intresse för IT? Oavsett kan detta vara en roll för dig. Vi tror att du är en serviceinriktad, kommunikativ och social person med en god förmåga att organisera och prioritera. Rollen kräver att du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Om du dessutom pratar ett tredje språk såsom norska, danska, tyska eller holländska så är detta ett plus! 

Krav: 

- Gymnasial utbildning och kunskaper inom IT med arbetslivserfarenhet inom service. 
- Alternativt något/några års erfarenhet av en liknande roll  



Det är meriterande om du har erfarenhet av: 

- Support av Windows operativsystem med standardapplikationer och programvaror 
- Att lägga upp nya användare och andra kontoförändringar i Active Directory 




Ansök redan idag!    

Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor kontakta Olivia King, på  olivia.king@hedinit.se (mailto:peter.sturesson@hedinit.se) eller på 0767195910.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jessica Dehmer
0702669803
Emma Forsberg
076 677 56 55
Jeanette Holmström

Clara Geite

Jenny Almquist

Andreas Jönsson
0761969303
Karin Dahlgren
0760199471
Sophie Bålman

Elin Filipp

Emma Forsberg
076 677 56 55

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ants
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2022
  • Ansök senast: 6 augusti 2022

Besöksadress

Erstagatan 1C
STOCKHOLM

Postadress

Erstagatan 1 C
Stockholm, 11628

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024