Hedin IT söker 2nd line supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Om Hedin IT   

Hedin IT levererar IT-lösningar till en av Sveriges största familjeägda koncerner - Hedin Group, med bolag såsom Hedin Bil och Unifleet i Sverige, Hedin Automotive i Belgien och Schweiz samt Bavaria Bil i Norge. Vi är ett expansivt bolag i en bransch som blir allt mer digitaliserad, vilket ställer höga krav på kompetens och leverans. Hos oss finns det stora möjligheter till teknisk och personlig utveckling. Vi få ett nytt kontor som kommer stå klart till hösten med padelbana, gym och restaurang. Kom och accelerera din karriär tillsammans med oss!     

Vad ska du göra?    

Som IT Supporttekniker hos oss jobbar du med varierande problemlösning inom IT-området. Din primära arbetsuppgift kommer vara att hantera ärenden som kommer in genom vårt ärendehanteringssystem. Du kommer jobba med felsökning och tillsammans med ditt team se till att hitta lösningar på problemen. Som supporttekniker hos Hedin IT får du insyn i olika IT-miljöer. Vidare kommer du jobba med dokumentation av rutiner. Du kommer ingå i vårt team som idag består av 14 tekniker som tillsammans är en viktig del av verksamheten och supporterar över 130 olika anläggningar och cirka 5000 användare inom Hedin Group AB.   

Vem är du?  

Vi tror att du har jobbat ett par år i en liknande roll och är öppen för något nytt. Kanske har du erfarenhet av bilbranschen eller har en vilja att lära dig mer? Vi tror att du är en kommunikativ och social person. Du har en god förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter och du är van vid att jobba både självständigt och i team. Rollen kräver att du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Pratar du dessutom ett tredje språk såsom norska, danska, tyska eller holländska så är det ett plus!

Krav: 

- Ett par års erfarenhet av en liknande roll
- Gymnasial utbildning och kunskaper inom IT



Det är meriterande om du har erfarenhet av:

- Ärendehanteringssystem
- Support av Windows operativsystem med standardapplikationer och programvaror 
- Att lägga upp nya användare och andra kontoförändringar i Active Directory 
- Fordonsbranschen
- Dokumentation, processer och rutiner




Ansök redan idag!    

Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor kontakta Olivia King, på  olivia.king@hedinit.se (mailto:peter.sturesson@hedinit.se) eller på 0767195910.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jessica Dehmer
0702669803
Emma Forsberg
076 677 56 55
Jeanette Holmström

Clara Geite

Jenny Almquist

Andreas Jönsson
0761969303
Karin Dahlgren
0760199471
Sophie Bålman

Elin Filipp

Emma Forsberg
076 677 56 55

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ants
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2022
  • Ansök senast: 6 augusti 2022

Besöksadress

Erstagatan 1C
STOCKHOLM

Postadress

Erstagatan 1 C
Stockholm, 11628

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024