Hej kundservicechef!

Hej kundservicechef!

Arbetsbeskrivning

Hos oss tycker vi om att arbeta mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande.

Nu söker jag en superkollega som vill jobba som kundservicechef med stort fokus på kundnöjdhet och att göra saker enklare och smartare. Jag söker dig som älskar service, att utveckla kunder och att utveckla medarbetare. Här kommer du till ett företag med stort framtidsfokus och om du vill vara med på vår tillväxtresa så tror jag att det här kan vara helt rätt möjlighet för dig!

Om rollen
På Fastighetsägarna Service tar vi hand om husen som andra kallar för sitt hem där vi ser till att vardagen blir enklare för fler. Vi älskar att göra affärer och bibehålla långa relationer så för oss är det viktigt att vi bidrar till det stora hela för både våra kunder, de boende och oss själva. Det värde vi skapar för våra kunder handlar såväl om skötsel och service som att utveckla våra kunders fastigheter och skapa hållbara hem där människor trivs och känner trygghet.

Som kundservicechef är du en nyckelperson i vår verksamhet där du arbetar med en av de funktioner hos oss som står våra kunder närmast. Du utvecklar kundserviceverksamheten med fokus på dina medarbetare för att hela tiden kunna hjälpa våra kunder professionellt, effektivt och med god kvalité. Som kundservicechef har du personalansvar för ett team om sex medarbetare och givet vår expandering siktar vi på att vara cirka tio medarbetare till hösten.

På kundservice hanterar vi frågor från våra kunder och medlemmar via telefon med främsta fokus på kundnöjdhet och att göra det enklare och smartare för kunden. Kontakten sker primärt via telefon, men även via ärendehanteringssystem, boendeapp och kundportal. Frågor kan exempelvis röra avgifts- och hyresavisering, felanmälningar och medlemserbjudanden. Utöver ditt personalansvar är en stor del av din roll att löpande arbeta strategiskt med att förbättra och utveckla arbetssättet.

Vem är du?
Du kommer till ett företag med stort framtidsfokus och det finns stor potential för dig som vill utvecklas och vara med och bidra till vår tillväxtresa. Jag söker dig som brinner för kundservice och vill vara med på den resa vi är på, från en mindre kundtjänst till en växande kundtjänst som supporterar nya typer av kunder och en bredd ärenden. Att vara kommunikativ och social faller dig naturligt och det är viktigt att du vill göra skillnad för dina medarbetare och våra kunder.

Du har ett närvarande och inspirerande ledarskap och du brinner för service och kundnöjdhet men även för personalrelaterade frågor. Du tycker om att jobba nära affären och du förstår hur kundservice bidrar till helheten. Att jobba proaktivt med kundrelationer och skapa förståelse för medarbetarna att de arbetar i hjärtat av verksamheten är en självklarhet för dig. Givetvis är du en naturlig ledare som älskar att coacha dina medarbetare och leda med ett gott exempel.

Att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra inom teamet är väldigt viktigt. Det vill vi också att du tycker är viktigt när du väljer oss. På Fastighetsägarna Service präglas vi av att vi vill och kan ännu mer - tillsammans.

Kvalifikationer

Du har ca tre års dokumenterad arbetslivserfarenhet av en roll inom kundservice och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av en ledande roll. Det är även meriterande om du har erfarenhet av eller kännedom om fastighetsbranschen.

Jobba hos oss!
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 290 miljoner kronor per år och är 250 medarbetare.

Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra - varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin. (https://se.linkedin.com/company/fastighetsagarna-service)

Sök!
På Fastighetsägarna Service (https://www.fastighetsagarna.se/om-oss/arbeta-hos-oss/) är tempo vår motor - så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!

Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.

Bästa hälsningar

Emelie Kyhlstedt, Chef hyres- och avgiftshandläggning och kund- och affärsstöd

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Larsson
+46 31 333 5484

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fastighetsägarna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2022
  • Ansök senast: 12 september 2022

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


Chef för serviceresor till Länstrafiken

Chef för serviceresor till Länstrafiken

31 maj 2024