Helgassistent samt timvikarier som personlig assistent (Karlshamn)

Helgassistent samt timvikarier som personlig assistent (Karlshamn)

Arbetsbeskrivning

Fixa Assistans AB är ett familjeägt företag som startades år 2001. I företaget finns en lång och bred erfarenhet av att leva med personlig assistans i hemmet vilket ger en unik möjlighet från vår sida att förstå den enskilde brukarens livssituation såväl som den personliga assistentens viktiga yrkesroll. Vi ser det lilla företaget som en fördel. Närheten till våra brukare och assistenter ser vi som självklart och personligt. Vi värdesätter familjekänslan i företaget och värnar om långsiktiga relationer mellan assistent och brukare. För oss är det också viktigt med en låg personalomsättning och att skapa en trygg och säker vi-känsla mellan brukare och assistenter i varje team.
Nu söker vi först och främst en personlig assistent som ska arbeta varannan helg dagtid. Vi söker också timvikarier till flera brukare. Som timvikarie får du en bra introduktion hos flera kunder för att sen kunna jobba vid ordinarie personals sjukfrånvaro eller annan planerad ledighet.
Främst söker vi dig som har undersköterskeutbildning eller pågående undersköterskeutbildning eller erfarenhet av arbete med funktionshinder. Hos en av våra brukare är erfarenhet av demens av största vikt. Vi lägger dock även stor vikt vid personkemin samt personliga egenskaper så tveka inte att söka även om du inte har ovan nämnda utbildning eller erfarenhet. Du får inte ha några fysiska problem eftersom arbetet kan innebära hjälp med förflyttningar.
Som person måste du vara ansvarsfull, lyhörd, flexibel, ha ett gott tålamod samt kunna ta egna initiativ. Som personlig assistent måste du ha en bra förmåga att avläsa behov och önskemål.
Du måste ha fyllt 18 år för att få arbeta som personlig assistent.
I din ansökan vill vi att du beskriver dig själv som person, vilka egenskaper och fritidsintressen du har samt skickar med cv och referenser.
Arbetets karaktär kräver att du förstår och talar svenska mycket bra. Körkort är oftast ett krav då många av våra kunder har egen bil som du ska köra.
Urval och intervju kommer att ske löpande, varför vi gärna ser att du söker så snart som möjligt, dock senast 2021-10-15.
I din ansökan vill vi att du anger K100.
P g a rådande omständigheter kring Covid-19 så genomför vi just nu alla anställningsintervjuer digitalt.
Fixa Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Fixa Assistans värnar sina kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor, beställ därför ditt registerutdrag så snart som möjligt. #jobbjustnu

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Yvonne Forssell
0454-39725
Tina Thuresson
0454-39725
Yvonne Forssell
0454-39725
Tina Thuresson
0454-39725
Jeanette Nielsen
0454-39725
Anne Liljedahl
0454 397 25
Yvonne Forssell
045439725

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fixa Assistans AB
  • 3 platser
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2021
  • Ansök senast: 15 oktober 2021

Besöksadress

Kungsgatan 32
Karlshamn

Postadress

Kungsgatan 32
Karlshamn, 37435

Liknande jobb