Helpdesk-tekniker till spännande uppdrag

Arbetsbeskrivning

Har du ett brinnande IT-intresse och vill hjälpa dina kollegor med IT-relaterade problem? Har du en problemlösarförmåga och vill få användning för dina IT-kunskaper? Vill du arbeta i en härlig arbetsgrupp på en händelserik myndighet? Läs vidare, det här kan vara tjänsten för dig!

Perido söker nu flera helpdesk-tekniker till vår kunds IT-avdelning i Sundsvall. Kunden är en samhällsviktig myndighet med stort inflytande på arbetsmarknaden. Företaget har servicekontor över hela Sverige men denna tjänst innebär intern support och utgår från deras IT-kontor i Sundsvall som ligger ett stenkast från stadens kärna.

I denna roll ingår du i IT-avdelningens helpdesk-team där du huvudsakligen stöttar upp kunden under en övergångsperiod till nya telefonilösningar. Det kommer därmed finns ett utökat supportbehov under denna period. Du trivs därför med telefonen som arbetsverktyg då du svarar på inkommande samtal från kundens medarbetare kring IT-relaterade frågor och efter bästa lösningsförmåga avhjälper du deras problem. De ärenden som kräver djupare felsökning och åtgärder skickar du vidare till specialisterna, därefter gör du en återkoppling till användaren. Det här är ett roligt uppdrag för dig som är IT-intresserad och som är duktig på att kommunicera på ett sätt som användaren förstår oavsett tekniska kunskapsnivåer.

Det viktigaste är att du är intresserad av och har lätt för att förstå datorer och system och vi söker dig som är serviceminded när du ger support till dina kollegor över telefon. Du är trygg i dina IT-kunskaper och har en problemlösande inställning när du undersöker de fel och störningar som uppkommer i IT-miljön. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil

- Gymnasial utbildning eller motsvarande
- Minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Goda kunskaper i kontorsstödsprogramvara
- Grundkunskaper om hårdvara, programvara, PC, kringutrustning och operativsystem
- Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag mellan vecka 38-42 med chans till förlängning.

Ansökan

Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13773CS i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer

13773CS

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontakt

E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Publicerat: 16 juni 2016

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024