OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helpdeskmedarbetare med kunskaper i danska sökes till IT-företags servicedesk! Företaget är en komplett IT-partner med en ledande position bland Nordens IT-konsultföretag.De är helhetsleverantörer och erbjuder tjänster inom management, engineering, affärssystem, systemutveckling/integration samt teknisk infrastruktur och drift.De fungerar dels som helhetsleverantör till små och medelstora företag och dels som specialist gentemot större företag och utvalda branscher.Företaget har kontor och dotterbolag på drygt 40 orter i Norden och har drygt 1250 anställda.Arbetet kommer att utföras i ljusa och fina lokaler vid Alviks strand.Företaget präglas av en kultur där man har en hög samarbetsvillighet och hjälper varandra.De anställda har stora möjligheter att påverka och komma med förbättringsförslag. Arbetsbeskrivning: Arbetet som helpdeskmedarbetare / teknisk kundsupport / kundtjänst innebär att assistera användare med olika IT-frågor.Du tar emot inkommande samtal och e-post och avgör om det är ett ärende som kan lösas av dig på helpdesk, eller om samtalet ska vidarebefordras till rätt person.Eftersom företagets kunder finns i de olika skandinaviska länderna söker vi nu dig som har goda kunskaper i danska.Vi förutsätter även att du har goda kunskaper i engelska och svenska. Arbetets omfattning: Med anledning av att företaget fått ytterligare en kund sökes nu ytterligare förstärkning till företagets helpdesk.Omfattningen är på heltid.Arbetet kommer att utföras på vardagar, dagtid.Du kommer att arbeta som konsult för Brainpeople.Vi söker flera personer till detta uppdrag. Utvecklingsmöjligheter: Företaget är stort och har många olika uppdrag.Vid god arbetsprestation finns möjligheter att utvecklas inom företaget. Kompetenskrav: Eftersom arbetet innefattar mycket kundkontakt tror vi att du har tidigare erfarenhet från någon typ av serviceyrke.Du har även ett tekniskt intresse och om du arbetat med teknisk support är detta meriterande.Erfarenhet av arbete där du använt telefonen som verktyg ses som ett plus.Kanske har du någon form av teknisk utbildning, exempelvis gymnasieutbildning eller KY-utbildning.Du uttrycker dig väl i tal och skrift på danska och svenska. Personliga egenskaper: För att trivas på företaget tror vi att du trivs med att arbeta med andra.Du vet vad det innebär att vara serviceminded och har service i ryggmärgen.Du drivs av att hjälpa andra och är en problemlösare. Tipsa gärna om du vet någon som passar för denna tjänst.Om du lämnar tips på någon som sedan blir anställd för uppdraget så erhåller du ?hittelön?i form av ett presentkort på 500 kr i valfri butik!2 personer = 1000:- osv.Intresserad?Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan.Vi behandlar ansökningar löpande.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.