Helpdesktekniker till 2nd line support i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du en positiv person med analytisk fallenhet och god förmåga att hitta lösningar på problemen i våra kunders IT-system? Tycker du om att hjälpa kunder i deras dagliga arbete samt vill ha möjlighet att göra skillnad på kort tid? Då är det här rätt tjänst för dig!

Vi söker en medarbetare på heltid till en av de största och mest ansedda aktörerna inom kortbetalning i Skandinavien. Företaget ligger i fina lokaler i Liljeholmen, Stockholm och på kontoret är det en glad och positiv stämning.

Du kommer att ingå i det tekniska supportteamet som arbetar med att ge support till kunder och kassapartners, avseende betallösning, tillhörande utrustning och tjänster. Den tekniska supporten tar emot alla inkommande samtal och mail, löser ärenden och lägger de mer komplexa tekniska frågorna vidare till 3rd line på utvecklingsavdelningen. Det tekniska supportteamet består idag av 7 personer som alla jobbar nära såväl utveckling och sälj som avtalsadministration.

Arbetsbeskrivning

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir fördjupad felsökning och supportfrågor. Du kommer ha en viktig roll i att upptäcka, se samband och rapportera problem eller fel.

Arbetet innefattar bland annat:
• Loggfilsläsning
•Felsökning betallösning
•Felsökning terminaler
•Eskalering till IT-driften vid centralt fel internt eller driftpartners tekniska frågor kring PC, Windows, brandväggar, nätverk och antivirus
•Dokumentation och rapportering av fel och önskade förändringar till utvecklingsavdelningen
•Teknisk support och felsökning av hårdvara och mjukvara.

Utbildning/Erfarenhet

Du ska ha erfarenhet/kunskap av:
•Arbete med tekniskt supportarbete, gärna på en 2.nd line support
•Att ge service via telefon och e-mail
•ITIL processer
•PC- och nätverksmiljö
•Erfarenhet av kassa-, betalkortsbranschen är meriterande.
Vi söker dig som trivs med att arbeta med teknisk felsökning och att ge god service. Då arbetsbelastningen kan variera kraftigt ska du även vara stresstålig och kunna göra prioriteringar i ditt arbete. Du samarbetar bra i grupp och kan även arbeta självständigt. Grundläggande är god teknisk förståelse eftersom våra produkter är relativt tekniskt avancerade. När du väl är på plats förser vi dig med relevant utbildning kring våra produkter.

Uppdraget är på heltid och urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot Din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdag!

För mer information om tjänsten kontakta kandidatansvariga Malin Reisner på malin.reisner@wiseit.se eller konsultchef Rahel Abraham på rahel.abraham@wiseit.se.

Om oss

Som Wise IT-konsult har du en trygg anställning hos oss och jobbar på olika uppdrag ute hos våra kunder. Uppdragen är oftast långa, upp emot ett halvår eller ett år och ibland ännu längre. Hos oss har du har en konsultchef som tillsammans med dig arbetar för att du ska trivas och bli framgångsrik på dina uppdrag. Din konsultchef kommer exempelvis att hjälpa dig med din personliga och kunskapsmässiga utveckling, kanske vill du bli certifierad t ex inom något Microsoft eller Cisco område. Vi är måna om att all vår personal mår bra på alla plan och erbjuder därför även ett generöst friskvårdsbidrag. Bland annat har vi avtal med Fitness24seven för gymkort men givetvis kan du välja den träningsform som passar dig bäst. Självklart har vi kollektivavtal också. Så vad säger du? Är det dig vi väntar på?

Kontaktpersoner på detta företaget

Jon Persson

Martin Jensäter

Cindy Kristensson

Julian Firpo

Anne Eklöf

Saleem Nilsson

Catharina Skoog

Caroline Wallin
0708910640
Madelene Molin

Lars Vida

Sammanfattning

  • Arbetsplats: WiseIT Konsult AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 9 juni 2015

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024