Helpdesktekniker till myndighet i Stockholm

Helpdesktekniker till myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi två konsulter som ska arbeta som Helpdesktekniker inom 1stline på en VUI på avdelning. Uppdraget är på heltid 100% på plats i kundens lokaler i Solna.  Dessa två konsulter kommer att ansvara för att ge support till kundens externa målgrupper som ett komplement till Servicedesk som supporterar kundens interna målgrupper. Servicedesk består idag av 8 st medarbetare som hjälper ca 800 medarbetare och ska alltså kompletteras med en ny funktion som ska supportera externa målgrupper med specifika IT-tekniska problem.
De externa målgrupperna är samtliga som använder kundens externt
exponerade IT-system.
Servicedesk använder sedvanliga verktyg i det dagliga arbetet såsom Active Directory för kontohantering och Nilex Service Platform för ärendehantering. Arbetet kräver en förståelse för processer och att följa dem och en förmåga att arbeta konstruktivt för att lösa användares problem.




Ansvarsområden
Helpdeskteknikerna ska ge support och felavhjälpning till externa målgrupper. Kontakt kommer primärt att ske via mail inkomna i ett ärendehanteringssystem, men kan även vara via telefon för brådskande
ärenden. Självständigt arbete med att felsöka tekniska problem och hitta lösningar på dessa.

Arbetstider
Heltid och arbetstiden är 8.00-16.30 vardagar.

Kvalifikationer
Krav:
Svenska som modersmål alternativt flytande svenska på professionell nivå, både tal och skrift.
Självgående och bemöta kunder med ett konstruktivt förhållningssätt.
Arbetar strukturerat och är noggrann.
Minst 6 månader erfarenhet av att ha arbetat med att supportera externa målgrupper (ej privatpersoner).
Förståelse och kunskap kring hur olika enheter (smartphones, surfplattor, datorer etc) påverkar upplevelsen av en tjänst och kunskap att supportera olika enheter.
 gymnasium eller likvärdig utbildning.
 minst ett (1) års arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin.
goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet.
grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt.
kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk).

Merit:
Genomförd och godkänd ITIL Foundation kurs (v3 eller v4)
Minst sex månaders erfarenhet av att arbeta med Active Directory
Förmåga att arbeta självständigt för att lösa användarens problem


Ansökan
Intervjuer sker 2020-08-18--2020-08-21 och uppdragsstart är 2020-09-07
så välkommen med din ansökan snarast!

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2020
  • Ansök senast: 31 juli 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Intresseanmälan IT och teknik

Intresseanmälan IT och teknik

24 maj 2024