Helpdesktekniker till undsättning

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Som helpdesktekniker kommer du att vara oljan i det stora maskineriet som får verksamheten att fungera friktionsfritt! Det betyder att så fort användare får problem med något IT-relaterat så finns du där till undsättning antingen via telefon, fjärrstyrning eller mail. Det är alltså viktigt att du har stenkoll på Active Directory, ärendehanteringssystem och Windows XP/7 samt att du av naturen är nyfiken. Vissa ärenden kan vara kluriga att lösa men till din hjälp har du din kreativa problemlösar-ådra, hjälpsamma medarbetare och Google.

Du kommer att jobba i ett blandat gäng med teknik som främsta intresse. Samtalsämnen runt kaffemaskinen kan vara t.ex. vad som är bäst - Xbox One vs Ps4. Eller så snackas det om roliga och märkliga supportärenden och huruvida Google Glass egentligen är en flopp eller ej.

Du kommer att ha en nära kontakt med både din konsultchef och team leader på plats. Vår kund levererar IT-baserade företagstjänster och erbjuder möjligheten att vara del av ett spännande team med ambitionen att leverera tjänster i världsklass till deras kunder. Du kommer att vara anställd av Wise IT men jobba ute hos kund.

Utbildning/Erfarenhet

Som en del av hjärtat i organisationen bidrar du med värdefull hjälp till användarna och du behöver därför såväl hög serviceförmåga som tekniskt kunnande varför vi ser att du har grundläggande teknisk kunskap (gärna en relevant IT-utbildning) och minst 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Du har även goda kunskaper i:
• Active Directory
• hårdvara (bärbart och stationärt)
• ärendehanteringssystem
• skrivarhantering
• Office
• Outlook, Exchange

Som person är du strukturerad och har förmågan att hantera stressiga situationer samtidigt som du trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du förstår värdet av god service och gillar att jobba i team.

Vill du bli en av oss?
Klicka då på ”Sök jobbet”-knappen och registrera ditt CV redan idag! Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna vår konsultchef Anne Eklöf på telefon 08- 555 350 62.

Välkommen med din ansökan!

Om oss

Som Wise IT-konsult har du en trygg anställning hos oss och jobbar på olika uppdrag ute hos våra kunder. Uppdragen är oftast långa, upp emot ett halvår eller ett år och ibland ännu längre. Hos oss har du har en konsultchef som tillsammans med dig arbetar för att du ska trivas och bli framgångsrik på dina uppdrag. Din konsultchef kommer exempelvis att hjälpa dig med din personliga och kunskapsmässiga utveckling, kanske vill du bli certifierad t ex inom något Microsoft eller Cisco område. Vi är måna om att all vår personal mår bra på alla plan och erbjuder därför även ett generöst friskvårdsbidrag. Bland annat har vi avtal med Fitness24seven för gymkort men givetvis kan du välja den träningsform som passar dig bäst. Självklart har vi kollektivavtal också. Så vad säger du? Är det dig vi väntar på?

Kontaktpersoner på detta företaget

Jon Persson

Martin Jensäter

Cindy Kristensson

Julian Firpo

Anne Eklöf

Saleem Nilsson

Catharina Skoog

Caroline Wallin
0708910640
Madelene Molin

Lars Vida

Sammanfattning

  • Arbetsplats: WiseIT Konsult AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 24 juni 2014

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024