Houdini - Customer Service Manager

Arbetsbeskrivning

Join us in doing good, playing hard, pushing boundaries and having fun!

At Houdini, every day is a chance to flip the script. To challenge the norm of the industry, to be part of the solution rather than the problem. Never settle for good enough, being part of the bigger vision; to offer people the maximum experience, with zero impact. Creating products above and beyond expectations enabling our end users to focus fully on their experience in the great outdoors.

Houdini är ett outdoor-företag som grundades i Stockholm 1993 och är baserat i Finnboda Hamn i Nacka. Vi är en grupp vänner med visionen att allt vi gör är grundat i våra värderingar: Do good, play hard, push boundaries, have fun! Letar du efter ett roligt, utmanande och passionsdrivet jobb och vill följa med i vårt uppdrag att förändra outdoor-branschen från grunden? Brinner du för hållbarhetsfrågor? Anser du att kundservice är hörnstenen i ett företag? Älskar du friluftsliv och utomhussporter? Fantastiskt! Då kan du vara den vi söker.

Beskrivning av tjänst:
Som Customer Service Manager hos Houdini leder du ett team om fyra medarbetare. Det är en operativ roll och du kommer vara spindeln i nätet mellan kundservice, sälj/wholesale, ekonomi och e-handel. Med dig i spetsen hanterar och utvecklar du och ditt team systemen som möjliggör en förstklassig service till alla våra kunder. Du kommer ansvara för att vårt ärendehanteringssystem, Zendesk, uppdateras och integreras digitalt och görs mer användarvänligt. Ditt arbete kommer variera från dag till dag men i stora drag kommer dina uppgifter bestå av att:

• Leda, motivera och utveckla ditt team
• Ansvara för, utveckla och integrera processer för att effektivisera och förenkla vårt kundservicearbete
• Delegera arbetet inom kundservice effektivt
• Se till att alla deadlines, mål och nyckeltal uppnås
• Operativt arbeta inom kundservicens alla delar
• Analysera och rapportera kunddata



Vem är du?
Som person är du målinriktad med en doer-attityd. Du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta och det är viktigt att du har en god organisations- och kommunikationsförmåga. Du trivs i ett högt tempo och ser lösningar snarare än problem. Du tycker om att ligga i framkant inom den digitala utvecklingen.

Kvalifikationer och egenskaper:

• Du har goda ledaregenskaper och en förmåga att skapa ett starkt team
• 5-7 års erfarenhet av service management, kundservice inom retail och/eller wholesale
• Erfarenhet av e-handel är meriterande
• Du har god förmåga att organisera och prioritera
• Du är kund- och prestationsdriven
• Erfarenhet av MS office (MS Excel i synnerhet) CRM-system (ZenDesk), ERP-system och Payment Providers är meriterande
• Du är flytande i din kommunikation både på svenska och engelska i tal och i skrift

Kontakt/Ansökan: Infinity HR är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka företag och vår partner i denna rekrytering. För mer info om tjänsten eller urvalsprocessen, tveka inte att kontakta Anton Fredriksson, Infinity HR på tel: 070-3115159 eller Jonna, Infinity HR på e-post: Jonna@infinityhr.se.

REKRYTERINGSPROCESSEN
27-28 januari: Intervjuer Infinity HR
3-4 februari: Intervjuer Houdini

Start: Så snart som möjligt enligt överenskommelse

Kontaktpersoner på detta företaget

Joakim Balkefors
0700-152629
Mårten Näsvall
070-3700145
Michaela Carlbaum

Anton Fredriksson

Emil Nilsson
0705591192

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Infinity Human Resources Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 20 januari 2022

Besöksadress

Luxgatan 6
None

Postadress

Luxgatan 6
Stockholm, 11262

Liknande jobb


Chef för serviceresor till Länstrafiken

Chef för serviceresor till Länstrafiken

31 maj 2024