HR assistent

Arbetsbeskrivning

Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsmarknadsförvaltningen arbetar med frågor som rör arbetsmarknad, integration, försörjningsstöd och vuxenutbildning. Arbetsmarknadsförvaltningen strävar efter att ge individer, oavsett bakgrund och ursprung, möjlighet att skapa förutsättningar för sin egen försörjning och utveckling.

Vi söker en flexibel, positiv och glad HR assistent till enheten HR och Kommunikation.

Tjänsten innebär att du finns till hands för olika personaladministrativa frågor, det kan handla om tidrapportering, ledighetsansökningar, avtalsfrågor och liknande.

Du administrerar OSA (skyddat arbete hos offentlig arbetsgivare) som omfattar beslutsunderlag, skriva anställningsbevis, ta hand om sjukanmälningar och tjänstgöringsrapporter mm.

Du kommer att arbeta med introduktion, sjukanmälningar, löpande administration kopplat till löneadministration, tidsredovisning, anställningsbevis, arbetsgivarintyg och övriga på en HR-avdelning förekommande administrativa uppgifter.



KVALIFIKATIONER
Gymnasieutbildning och gärna grundutbildning i löneadministration.
Aktuell erfarenhet från en liknande tjänst och erfarenhet av lönefrågor.
Meriterande är också kunskaper om anställningsformer, anställningsavtal och arbetsrätt i stort.
Du bör ha goda datakunskaper och det är meriterande om du tidigare har arbetat med ett eller flera lönesystem.
God socialkompetens och samarbetsförmåga.
Gott bemötande med en positiv inställning.
Vi tror att du är en självgående och prestigelös person som trivs i en intern serviceroll. Du har en god strukturförmåga samtidigt som du är flexibel. Givetvis tycker du om att arbeta med löneunderlag, statistik och rapporter och har en lösningsinriktad attityd. Du erbjuds en självständig och utvecklande roll med sociala kontakter.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro Recruit 0771-704 704.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Lena Persson
042-10 65 78
Enhetschef Ingrid Olin-Månsson
042- 10 75 40
Servicesamordnare Pia Nielsen
042-10 57 73
Enhetschef Nidal Khalil
042-10 74 61
Enhetschef Edit Szinte
042 - 10 74 56
Enhetschef Mari Nidesjö
042-10 62 94
Samordnare Ylva Andersson
042-10 70 34
Samordnare Karin Svensson

Avdelningschef HR Kommunikation Annette Birr
042-10 39 28
Enhetschef Anette Frii
042- 10 78 69

Sammanfattning

Besöksadress

Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
None

Postadress

.
Helsingborg, 25189

Liknande jobb


Administratör med fokus på bemanning

Administratör med fokus på bemanning

2 maj 2024

27 april 2024

26 april 2024