HR-assistent

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Arbetsmarknadsförvaltningen arbetar med frågor som rör arbetsmarknad, flykting/mångfald, försörjningsstöd och vuxenutbildning.

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-assistent hos oss är ditt huvudsakliga ansvarsområde att administrera de offentligt skyddade anställningarna (OSA) som hanteras i förvaltningen.
Du skriver anställningsavtalen, tar emot och rapporterar frånvaroanmälningar och skapar utifrån tjänstgöringsrapporterna ett löneunderlag till stadens HR-servicecenter. Du är också ett stöd till verksamheten kring avtalsfrågor och schemaläggning som rör de OSA-anställda.

Därutöver är du behjälplig inom HR-enheten med bl a frånvarorapportering, arbetsgivarintyg och personalakter och inom ekonomienheten med viss kassaredovisning. Tjänsten kan i denna del utformas utifrån din kompetens och tidigare erfarenhet av personaladministrativa frågor.

Arbetet är självständigt men innebär mycket sociala kontakter och samarbete med kollegor och anställda.

KVALIFIKATIONER
- Adekvat gymnasieutbildning
- Grundutbildning i löneadministration och avtalsfrågor
- Kunskap om relevant lagstiftning, t ex semesterlagen och sjuklönelagen
- Aktuell erfarenhet av att arbeta med löne- och personaladministration, inkl schemaläggning
- Goda datorkunskaper

Som person vill vi att du:
- har en god social kompetens och samarbetsförmåga
- är flexibel och lösningsinriktad

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Lena Persson
042-10 65 78
Enhetschef Ingrid Olin-Månsson
042- 10 75 40
Servicesamordnare Pia Nielsen
042-10 57 73
Enhetschef Nidal Khalil
042-10 74 61
Enhetschef Edit Szinte
042 - 10 74 56
Enhetschef Mari Nidesjö
042-10 62 94
Samordnare Ylva Andersson
042-10 70 34
Samordnare Karin Svensson

Avdelningschef HR Kommunikation Annette Birr
042-10 39 28
Enhetschef Anette Frii
042- 10 78 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad, ARBETSMARKNADSFÖRVALTNINGEN Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde senast i månadsskiftet maj/juni enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 24 januari 2017

Besöksadress

Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
None

Postadress

.
Helsingborg, 25189

Liknande jobb


HR studentresurs till Cambrex Karlskoga AB

HR studentresurs till Cambrex Karlskoga AB

3 maj 2024

HR Coordinator

HR Coordinator

2 maj 2024