HR-chef till SOS International (föräldravikariat minst 12 mån)

Arbetsbeskrivning

Som HR-chef på SOS International blir du en av nyckelpersonerna när HR moderniseras och blir mer kund- och affärsorienterat. Du utvecklar och driver alla HR-processer, med extra fokus på att behålla och utveckla chefer och medarbetare. Du rapporterar till Head of Nordic Partnering och ingår i svenska ledningsgruppen där du har ett nära samarbete med vår VD.

SOS International verksamhet är personalintensiv och tjänsterna ska levereras på ett kostnadseffektivt och ansvarsfullt sätt med hög kvalitet, allt i syfte att tillfredsställa den hjälpsökande. Verksamheten utvecklas i snabb takt och din roll blir att coacha och ge stöd till cheferna i samtliga HR-processer och att bidra till utveckling av ledarskap, kultur och verksamhet.

Under det kommande året kommer du tillsammans med teamet att ha ett fokus på att vidareutveckla arbetsmiljöområdet. Vi kommer att uppdatera våra policys, genomföra utbildningar för cheferna samt driva en förändringsresa för att förbättra vår lönerevisionsprocess. Genom att investera i arbetsmiljön och lönerevisionen skapar vi en positiv effekt på organisationen, attraherar och behåller de bästa talangerna och främjar starkt engagemang och sammanhållning. Var med och bidra till vår framgång på denna spännande resa!

Exempel på arbetsuppgifter:

Stötta och coacha chefer med kunskap, resurser och rätt verktyg inom HR och i arbetsrätt.
Ta fram rapporter/statistik.
Personalansvar över HR teamet som består av 4 personer.
Säkerställa genomförande och agera processtöd/projektledare av årliga HR-processer såsom medarbetarundersökning, performance management och lönerevision.
Budgetansvar.


 Dina erfarenheter och egenskaper:

Akademisk examen inom HR eller motsvarande.
Några års erfarenhet av självständigt brett HR-arbete, troligtvis senior HRBP och/eller HR-chef.
Drivit, eller medverkat i förändringsprocesser.
Som person är du affärs- och kundorienterad, ansvarstagande, drivande, kommunikativ, lyhörd, coachande och lösningsorienterad. Du har hög integritet och leveransförmåga. Det är meriterande om du har en bakgrund från tjänsteproducerande företag.
Du har ett stort affärsfokus och trivs med att skapa och utveckla relationer med många interna kontaktytor inom organisation. Utifrån verksamhetens behov bidrar du i det långsiktiga HR arbetet där ledarutveckling och förändringsledning är i fokus. Det är dock viktigt att du även har ett intresse för det mer operativa HR-arbetet. 


Vilka är vi?

SOS International är en av Nordens marknadsledande assistansorganisationer. Från sina larmcentraler i Danmark, Sverige, Norge och Finland erbjuder och tillhandahåller SOS International akut hjälp över hela världen – dag och natt, året runt. 

SOS International erbjuder ett stort utbud av lösningar som omfattar världsomspännande sjukvård och reseassistans samt vägassistans och olika hälsovårdslösningar. SOS International garanterar värdekedjan på uppdrag av sina kunder genom att vara en pålitlig samarbetspartner som strävar efter att erbjuda slutanvändaren bästa möjliga upplevelse, samtidigt som kundens totalkostnader hålls på en så låg nivå som möjligt. För att leva upp till rollen som pålitlig partner är kvalitet och samarbete viktiga parametrar.

SOS International har ett omfattande nätverk av kompetenta leverantörer och samarbetspartners över hela världen, samt 5 strategiskt placerade kontor i områden med hög volym av ärenden. Med sina cirka 1200 anställda representerar SOS International 30 nationaliteter och tillsammans talar de anställda fler än 37 olika språk. SOS International grundades 1961 och ägs av 11 av de största försäkringsbolagen i Norden.




Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

Har du frågor om processen eller rollen?

Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Oscar Dahl på oscar.dahl@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2023
  • Ansök senast: 7 juni 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023