HR Manager

HR Manager

Arbetsbeskrivning

Invacare Corporation (NYSE: IVC), headquartered in Elyria, Ohio, is the global leader in the manufacture and distribution of innovative home and long-term care medical products that promote recovery and active lifestyles. The Company has 4700 associates and markets its products in approximately 100 countries around the world. For more information about the Company and its products, visit Invacare's website at www.invacare.com.

HR Manager till Invacare Rea i Diö

Brinner du för ett arbete med att vara med och skapa en meningsfull vardag till dig själv och andra människor? Invacare är en global marknadsledare inom hjälpmedelsbranschen. Vi är kända för våra innovativa och tekniska hjälpmedel av hög kvalité, som underlättar användarens vardag och ger ett aktivt liv med livskvalitet.

Nu söker vi en jordnära och erfaren HR Manager till vår fabrik i Diö. I fabriken monterar vi och distribuerar hjälpmedel såsom vårdsängar, rollatorer, rullstolar och hygienhjälpmedel.

Ansvarsområde

• Driva och utveckla den lokala HR strategin
• Agera chefs- och medarbetarstöd i HR frågor
• Support vid organisationsförändringar samt förändringsarbete
• Ansvara för arbetsrätts- och avtalsfrågor inklusive förhandlingar
• Arbetsmiljöfrågor
• Personalförsörjning och kompetensutveckling
• Driver och hanterar lönerevisioner
• Kontakt med företagshälsovård och medverka/driva rehabiliteringsutredningar
• Utveckla personalhandbok, policys och processer
• Hantera rekryteringar
• Personaladministration
• Rapporteringar av HR KPI tal lokalt och till HQ

Du får

I rollen som HR Manager får du möjligheten att vara med och påverka och utvecklas med företagets möjligheter och utmaningar framåt. Det tror vi att du gör genom att du har ett gediget intresse och höga ambitioner för ditt ansvarsområde.

Tjänsten innebär ett helhetsansvar för HR, så väl operativt som strategiskt. Du kommer att ha personalansvar för en kollega i ditt team som arbetar med löner/HR administration. Du är ett naturligt stöd till både chefer och medarbetare i HR relaterade frågor. Vidare kommer du att vara med i ledningsgruppen och rapportera till VD.

Din bakgrund

Du har en högskoleutbildning inom HR och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt erfarenhet av att arbeta med förändringsarbete, gärna i en producerande verksamhet. Du är van vid och trivs med att arbeta både operativt och strategiskt och att hantera både enklare och mer komplexa arbetsuppgifter. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning. Du är en resultatorienterad person med god affärsförståelse och intresse av att tillsammans med andra driva utvecklingen inom HR området på företaget. Som person är du engagerad, strukturerad och noggrann. Du är en god lyssnare med hög integritet som har lätt att skapa förtroende hos andra. Vidare är du en nyfiken och prestigelös person med känsla för teamwork och en stark vilja att göra skillnad för företaget.

Vi ser positivt på att du har byggt dina erfarenheter genom framgångar och motgångar.

Du är

• Analytisk och har förmågan att se helheten
• Självständig, och orädd att fatta beslut och genomföra dessa
• Kommunikativ och har en stor samarbetsförmåga
• Resultatorienterad
• Problemlösare

Intresserad?

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer, så vänta inte med din ansökan.

Sök tjänsten via www.invacare.se senast 2022-04-15.

Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta, Adi Trokic, MD Diö 073-510 65 32 eller Kristina Tingdahl HR Manager 076- 046 52 60.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Invacare
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2022
  • Ansök senast: 15 april 2022

Besöksadress

Växjövägen 303
None

Postadress

Växjövägen 303
Diö, 34375

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023