HR Manager till Ida Infront

HR Manager till Ida Infront

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en HR Manager som vill vara med och förverkliga vår fortsatta tillväxtresa

Vilka är vi?Ida Infront är ett IT-företag som utvecklar produkter och lösningar företrädesvis till offentlig sektor i Norden. Det vi levererar till våra kunder utgör allt som oftast deras huvudsakliga dagliga arbetsredskap, lite som snickarens hammare och vi är sedan ett par år inne i en mycket expansiv fas där antalet kollegor ökar från månad till månad.
RollbeskrivningSom HR Manager arbetar du inom samtliga HR-områden och är lite av spindeln i nätet på vår starka tillväxtresa vad gäller resursförsörjning. Du bygger vårt arbetsgivarvarumärke och säkerställer att vi attraherar, rekryterar, engagerar och utvecklar medarbetare inom samtliga verksamhetsområden och är i din roll ett dagligt stöd till företagets chefer. Du har eget personal- och budgetansvar för en handfull medarbetare i rollen som chef för vår administrativa funktion, vilka hanterar ekonomi, löneadministration, internkommunikation samt HR. Du rapporterar till VD och är representant i företagets ledningsgrupp.
Kompetens Du har examen från PA-utbildning eller beteendevetenskaplig utbildning och flera års erfarenhet av operativt och strategiskt HR-arbete samt erfarenhet av att leda direkt underställda medarbetare. Genom ditt yrkesliv har du fått mycket god erfarenhet av att arbeta med kompetensförsörjning och Employer Branding och har detta skett inom IT är det ett starkt mervärde. Du är vidare väl bekant med arbetsuppgifter runt arbetsmiljö, friskvård och arbetsrätt.
Personliga förmågorSom företagets HR Manager är du öppen, förtroendeingivande och initiativrikt ansvarstagande. Du har lätt för och värdesätter samarbete där du bygger goda relationer med såväl kollegor som externa leverantörer. Du har, när så behövs, förmåga att balansera dessa arbetsuppgifter med fördjupat självständigt arbete. Vidare är du kommunikativ och har god förmåga att dela med dig av information och kunskap utifrån mottagarens förutsättningar. Din moraliska kompass är väl kalibrerad och ett affärsmässigt perspektiv är lika viktigt för dig som ett medarbetarperspektiv.
Om anställningenAnställningen är heltids tillsvidareanställning med placering i Linköping där företaget har sitt huvudkontor. Resor till de andra kontoren förekommer givetvis när omständigheterna omkring oss är mer normala. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Mer information

För mer information ring Conny Besterman (conny.besterman@asb-executive.se), 0706-181162.
Ansök senast den 2021-01-10.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arenius Schröder & Besterman AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


23 april 2021

23 april 2021